خانه / Ahmad Mahini / شعار نان مسکن آزادی از مجلس!

شعار نان مسکن آزادی از مجلس!

ر واکنش به مطالبه اقشار ضعیف جامعه صورت گرفت؛یارانه فعلی مردم به دلیل تورم آب شده است
دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس:
مابه‌التفاوت قیمت قبل و بعد از حذف ارز ترجیحی، به ازای سبدی شامل ۱.۵ کیلوگرم مرغ، ۱ کیلوگرم گوشت قرمز، یک شانه تخم مرغ، ۸ کیلوگرم لبنیات و ۷۰۰ گرم روغن در انتهای خرداد، ۱۸۵ هزار تومان بود که اکنون به ۲۶۰ هزار تومان رسیده است؛ یعنی ۴۰ درصد آب‌رفتن یارانه نقدی.

تهران- ایرنا- یک کارشناس اقتصادی با اشاره به تجربه اجرای کوپن و کالابرگ در گذشته، گفت: مردم دریافت یارانه نقدی را به کالابرگ الکترونیکی بیشتر ترجیح می‌دهند و یارانه نقدی به آنها حق انتخاب می‌دهد.

مرتضی افقه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد پرداخت یارانه در قالب کالابرگ الکترونیکی، اظهار داشت: مردم در پرداخت یارانه نقدی آزادی انتخاب دارند، در حالی که در با کالابرگ این آزادی انتخاب از آنها گرفته خواهد شد و کالاها به تعدادی خاص محدود می‌شود.

وی افزود: پرداخت یارانه به صورت کالابرگ الکترونیکی دارای مشکلات بروکراسی است و هزینه‌هایی برای دولت ایجاد می‌کند، البته کالابرگ این مزیت را دارد که به دنبال افزایش تورم تامین و دسترس به برخی کالاها برای مردم آسان‌تر خواهد بود، اما فقط چند کالای مشخص محدود خواهد شد.

این استاد دانشگاه گفت: تمایل مردم بیشتر به سمت دریافت یارانه به صورت نقدی است تا صورت کالابرگ الکترونیکی. تجربه کوپن و کالابرگ در گذشته نشان داد که مردم حتی کالایی که به آنها داده می‌شد را در بازار می‌فروختند تا کالایی که بیشتر مورد نیازشان بود، تامین کنند.

افقه بیان کرد: دولت باید بررسی کند و ببیند که پرداخت کدام نوع از این یارانه‌ها منفعت عام را در بردارد، اما تمایل مردم دریافت یارانه به صورت نقدی است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کاندیداتوری من بگوش ترامپ رسیده

کاندیداتوری من بگوش ترامپ رسیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *