خانه / اندیشکده راهبردی / مشکلات اقتصادی

مشکلات اقتصادی

آیا مشکلات اقتصادی ساخته ذهن است یا واقعی است؟ براساس نظریه  دنیا دوستان و آزمندان و حریصان یک امر واقعی و حل نشدنی است زیرا نیاز انسان نامحدود است در حالیکه امکانات محدود می باشد یعنی همه انسانها دوست دارند خانه بزرگ قصر مانند و خودرو مدل بالا و هواپیما و غیره داشته باشند ولی نمی توانند به انها دست پیدا کنند لذا در یک افسردگی دائمی زندگی می کنند و حسرت همیشگی می خورند و نگاه منفی به زندگی. اما انسانهای با تقوا و فهمیده از هر دو جهت متفاوت هستند یعنی سعی می کنند نیاز هایشان را محدود کنند و امکانات را نامحدود. اگر به قران برگردیم و درد دلهای خدا را بشنویم خواهیم دید که ما وظیفه داریم درد دل خدا را بشنویم در حالیکه همه فکر می کنند خداست که وظیفه دارد درد دل ما را  بشنود. در سوره بقره همه گلایه های خدا از بشر در قالب داستانهای مختلف قوم بنی اسرائیل بیان شده است. و چنان خدا گلایه می کند که ما را هم به شهادت می گیرد! می فرماید ای قوم بنی اسرائیل شمادر دام فرعونها بودید که پسران شما را می کشتند و دخترانتان را اسیر می کردند. ما شما را نجات دایم! و شما شاهد  بودید که این قوم نجات یافته فوری فراموش کار شدند و گفتند که زندگی ما در زمان فرعون بهتر بود! آنها معترض شدند و گفتند ما عادت نداریم که فقط یک غذا بخوریم! و مانند طلبکاران به موسی گفتند: به خدایت بگو! برای ما پیاز و عدس و باقلا بفرستد. گویا خدا وظیفه تدارکاتچی را دارد. خدا هم برای انها فرستاد ولی با غضب و(ضربت علیهم الذله و المسکنه) در این خدا با قوم بنی اسرائیل امروز! هم درد دل  می کند و می گوید من شما را دوست داشتم و برتمام جهانیان برتری دادم ولی شما انبیا مرا کشتید. (روحانیون مخلص را کتک زدید و عمامه پرانی کردید). و چنان این ها را می گوید که در مقابل شما است و شما را شاهد می گیرد. می گوید یک چیز از شما خواستم که گاوی را قربانی کنید ولی از شدت مال دوستی فرمان مرا نشنیده گرفتید بعد که تکرار کردم به موسی گفتید برو به خدایت! بگو چه رنگی است؟ گویا خدا فقط برای موسی است و خدای شما نیست. و این داستان حجاب زنان امروز ما است. ابتدا می گویند حجاب فرمان خدا نیست بلکه حرف آخوند ها است. بعد که ایه و قران می اورید می گویند: موهایمان بیرون باشد عیبی ندارد. مگر چه می شود؟ هره پیشتر می روید آنها کلمات را نشنیده می گیرند و یا آن را یحرفون من بعد ما عقلوه می کنند. حریف می کنند. حرف خدا را گوش می دهند ولی وقتی به دوستا خود می رسند می گویند که ما آنها را مسخره کردیم. خداوند آنها را مسخره خواهد کرد. وقتی که به بیماری لاعلاج دچار شدند و یا ریزش شدید موهای انها شروع شد.  ای انسان وقتی خدا ترا خلق می کرد به فرشتگان افتخار کرد و فرمود که من چیزی می دانم که شما نمی دانید. آیا حالا شما کار کردید که خداوند در برابر فرشتگان کم بیاورد؟ زیرا فرشتگان گفته بودند آیا می خواهی باز کسانی را بیافرینی که در زمین فساد و کشتار کنند؟ و آیا وضعیت امروز جهان غیر از این است؟ در اقتصاد سود آورترین معاملات، فروش مواد مخدر و سلاح کشتار جمعی است. و فساد چنان زیاد شده که بالاترین در امد ها برای روسپی گری و لوازم ارایش است؟ بیاید بار دیگر ابروی خدا را بخرید و او را از خلقت خود پشیمان نکنید. البته خداوند به ابروی معصومین از خلقت خود پشیمان نمی شود ولی دوست ندارد که مخلوقات هم خودشان را از بین ببرند و با گناهان زیاد مسیر تکاملی را رها کرده به نابودی کشیده شوند. لذت های دنیایی همه مخلوق خد هستند و شما به آنها مشغول می شوید و خدا آن را می بیند. بارها خدا گفته است که من معشوق شما هستم و به شما علاقمند هستم. ولی ما ترجیح می دهیم به یک انسانی مثل خود عشق بورزیم و عشق اسمانی و پاک و همیشگی را به عشقی ناپاک و زمینی تبدیل کنیم. می گویند اگر گوشت استر لیزه به گربه بدهید با نیش خود آن را به میان خاک برده و خاکمالی می کند و بعد می خورد!

Financial problems

Are economic problems made up in the mind or are they real? According to the theory of the world, the friends, the experienced and the greedy are a real and unsolvable issue because human needs are unlimited, while the possibilities are limited, that is, all people want to have a big house like a palace, a high model car, an airplane, etc., but they cannot afford them. Therefore, they live in a permanent depression and have constant regrets and a negative view of life. But pious and understanding people are different in both ways, i.e. they try to limit their needs and their possibilities are unlimited. If we go back to the Qur’an and hear the pain of God’s hearts, we will see that we have the duty to hear the pain of God’s heart, while everyone thinks that it is God who has the duty to hear the pain of our hearts. In Surah Al-Baqarah, all the complaints of God against mankind are expressed in the form of different stories of the people of Bani Israel. And God complains so much that he takes us as witnesses! He says, O people of Bani Israel, you were in the trap of the pharaohs who killed your sons and captured your daughters. We will save you! And you witnessed that this saved people immediately forgot and said that our life was better during Pharaoh’s time! They protested and said that we are not used to eating only one meal! And like the creditors, they said to Moses: Tell your God! Send us onions, lentils and beans. It seems that God has the duty of a provider. God also sent for them, but with anger and (strike against them, humiliation and abomination) in this God with the people of Bani Israel today! His heart hurts and he says, I loved you and gave you superiority over all the worlds, but you prophets killed me. (You beat sincere clerics and opened turbans). And he says these things as if he is in front of you and takes you as a witness. He says that I asked you to sacrifice a cow, but you did not listen to my command because of your love, then when I repeated it, you told Moses to go to your God! Tell me what color is it? It seems that God is only for Moses and not your God. And this is the story of the hijab of our women today. First, they say that hijab is not God’s command, but the words of the mullahs. After you bring Ayah and Qur’an, they say: There is no problem if our hair is out. What will happen? Whenever you go ahead, they don’t hear the words, or they think it’s because I’m talking after us. they oppose They listen to God, but when they reach their friends, they say that we made fun of them. God will mock them. When they had an incurable disease or severe hair loss started. Man, when God was creating you, he was proud of the angels and said that I know something that you do not know. Have you done something that God will reduce before the angels? Because the angels said, do you want to create again those who will corrupt and kill on earth? And is the situation of the world today different? In the economy, the most profitable transactions are the sale of drugs and weapons of mass destruction. And corruption has increased so much that the highest incomes are for prostitution and cosmetics? Let’s buy God’s brow once again and don’t make him regret his creation. Of course, God does not regret His creation because of the innocents, but He does not like that creatures destroy themselves and abandon the path of evolution with many sins and be led to destruction. Worldly pleasures are all created by God and you engage in them and God sees it. God has said many times that I am your lover and I am interested in you. But we prefer to love a person like us and turn heavenly and pure and eternal love into impure and earthly love. It is said that if you give a cat licked meat, it will dig it into the dirt with its bite and then eat it!

مشاکل مالیه

هل المشاکل الاقتصادیه مشکله فی العقل أم أنها حقیقیه؟ وفقًا لنظریه العالم فالأصدقاء وذوی الخبره والجشع هم قضیه حقیقیه وغیر قابله للحل لأن احتیاجات الإنسان غیر محدوده ، بینما الاحتمالات محدوده ، أی أن کل الناس یریدون أن یکون لهم منزل کبیر مثل القصر ، سیاره عالیه الطراز ، وطائره ، وما إلى ذلک ، لکنهم لا یستطیعون تحمل کلفتها ، ولذلک فهم یعیشون فی کساد دائم ولدیهم ندم دائم ونظره سلبیه للحیاه. لکن الناس المتدینین والمتفهمین یختلفون فی کلا الاتجاهین ، أی أنهم یحاولون تقیید احتیاجاتهم وإمکانیاتهم غیر محدوده. إذا رجعنا إلى القرآن وسمعنا آلام قلوب الله ، فسنرى أنه من واجبنا أن نسمع آلام قلب الله ، بینما یعتقد الجمیع أن الله علیه واجب سماع آلامنا. قلوب. فی سوره البقره ، یتم التعبیر عن جمیع شکاوى الله ضد البشریه فی شکل قصص مختلفه لأهل بنی إسرائیل. والله یشتکی کثیرا لدرجه انه یأخذنا شهودا! فیقول یا بنی إسرائیل کنتم فی مصیده الفراعنه الذین قتلوا أبناءکم وأسروا بناتکم. سوف نوفر لک! وشهدتم أن هذا خلص الناس على الفور نسوا وقلتم أن حیاتنا کانت أفضل فی عهد فرعون! احتجوا وقالوا اننا لسنا معتادین على تناول وجبه واحده فقط! وقالوا مثل الدائنین لموسى: قل لإلهک! أرسل لنا البصل والعدس والفاصولیا. یبدو أن على الله واجب العائل. کما أرسل الله لهم ولکن بغضب و (اضربهم وذل ورجس) فی هذا الله مع بنی إسرائیل الیوم! قلبه یتألم ویقول: أحببتک وأعطیتک تفوقًا على العالمین ، لکن أنبیاءکم قتلونی. (أنت تغلب على رجال الدین المخلصین وتفتح عمائم). ویقول هذه الأشیاء کما لو کان أمامک ویأخذک شاهداً. یقول إننی طلبت منک أن تضحی بقره ، لکنک لم تسمع لأمری بسبب حبک ، فعندما کررتها قلت لموسى أن یذهب إلى إلهک! قل لی ما لونه؟ یبدو أن الله فقط لموسى ولیس لإلهک. وهذه قصه حجاب نسائنا الیوم. أولاً یقولون أن الحجاب لیس أمر الله بل کلام الملالی. بعد إحضار الآیه والقرآن یقولون: لا مانع إذا أفلت شعرنا. ماذا سیحدث؟ کلما تقدمت ، لا یسمعون الکلمات ، أو یعتقدون أن السبب فی ذلک هو أننی أتحدث من بعدنا. یعارضون إنهم یستمعون إلى الله ، لکن عندما یصلون إلى أصدقائهم ، یقولون إننا نسخر منهم. سوف یسخر منهم الله. عندما أصیبوا بمرض عضال أو بدأ تساقط الشعر الشدید. یا رجل ، عندما خلقک الله ، کان یفتخر بالملائکه وقال إننی أعرف شیئًا لا تعرفه. هل فعلت شیئًا یقلل الله أمام الملائکه؟ لأن الملائکه قالوا ، أتریدون أن تخلقوا ثانیه من سیفسدون ویقتلون على الأرض؟ وهل الوضع فی العالم الیوم مختلف؟ فی الاقتصاد ، فإن أکثر الصفقات ربحیه هی بیع المخدرات وأسلحه الدمار الشامل. وتزاید الفساد لدرجه أن أعلى المداخیل هی للدعاره ومستحضرات التجمیل؟ فلنشتری جبین الله مره أخرى ولا نجعله یندم على خلقه. طبعا الله لا یندم على خلقه بسبب الأبریاء ، لکنه لا یحب أن تدمر المخلوقات نفسها وتتخلى عن طریق التطور مع الکثیر من الخطایا وتؤدی إلى الهلاک. کل الملذات الدنیویه خلقها الله وأنت تشتغل فیها ویرى الله ذلک. لقد قال الله مرات عدیده إنی حبیبک ومهتم بک. لکننا نفضل أن نحب شخصًا مثلنا ونحول الحب السماوی والنقی الأبدی إلى حب غیر نقی ودنیوی. یقال أنه إذا أعطیت قطًا لحمًا ، فسوف یحفره فی الأوساخ مع لدغته ثم یأکله!

Problemau ariannol

A yw problemau economaidd yn y meddwl neu a ydynt yn rhai go iawn? Yn ôl theori’r byd, mae’r ffrindiau, y profiadol a’r barus yn fater gwirioneddol na ellir ei ddatrys oherwydd bod anghenion dynol yn ddiderfyn, tra bod y posibiliadau’n gyfyngedig, hynny yw, mae pawb am gael tŷ mawr fel palas, a car model uchel, awyren, ac ati, ond ni allant eu fforddio Felly, maent yn byw mewn iselder parhaol ac mae ganddynt edifeirwch cyson a golwg negyddol ar fywyd. Ond mae pobl dduwiol a deallgar yn wahanol yn y ddwy ffordd, h.y. maent yn ceisio cyfyngu ar eu hanghenion ac mae eu posibiliadau’n ddiderfyn. Os awn yn ôl at y Qur’an a chlywed poen calonnau Duw, fe welwn fod gennym ni’r ddyletswydd i glywed poen calon Duw, tra bod pawb yn meddwl mai Duw sydd â’r ddyletswydd i glywed poen ein calonnau. calonnau. Yn Surah Al-Baqarah, mae holl gwynion Duw yn erbyn dynolryw yn cael eu mynegi ar ffurf gwahanol straeon am bobl Bani Israel. Ac mae Duw yn cwyno cymaint nes ei fod yn cymryd ni fel tystion! Mae’n dweud, O bobl Bani Israel, roeddech chi ym magl y Pharoaid a laddodd eich meibion ​​​​ac a ddaliodd eich merched. Byddwn yn arbed chi! Ac fe welsoch fod hyn yn achub pobl wedi anghofio ar unwaith a dweud bod ein bywyd yn well yn ystod amser Pharo! Buont yn protestio gan ddweud nad ydym wedi arfer bwyta dim ond un pryd! Ac fel y credydwyr, dyma nhw’n dweud wrth Moses: “Dywed wrth dy Dduw! Anfonwch nionod, corbys a ffa atom. Mae’n ymddangos bod gan Dduw ddyletswydd darparwr. Anfonodd Duw hefyd amdanynt, ond gyda dicter a (streic yn eu herbyn, darostyngiad a ffieidd-dra) yn y Duw hwn gyda phobl Bani Israel heddiw! Y mae ei galon yn brifo, ac y mae’n dweud, “Fe wnes i dy garu di a rhoi goruchafiaeth i ti dros yr holl fydoedd, ond gwnaethoch broffwydi fy lladd i.” (Fe guroch chi glerigwyr didwyll ac agor twrbanau). Ac mae’n dweud y pethau hyn fel petai o’ch blaen chi ac yn eich cymryd chi’n dyst. Mae’n dweud imi ofyn iti aberthu buwch, ond ni wrandawsoch ar fy ngorchymyn oherwydd eich cariad, yna pan wnes i ei ailadrodd, dywedasoch wrth Moses am fynd at eich Duw! Dywedwch wrthyf pa liw yw e? Mae’n ymddangos bod Duw ar gyfer Moses yn unig ac nid eich Duw chi. A dyma hanes hijab ein merched heddiw. Yn gyntaf, maen nhw’n dweud nad gorchymyn Duw yw hijab, ond geiriau’r mullahs. Ar ôl i chi ddod ag Ayah a Qur’an, maen nhw’n dweud: Does dim problem os yw ein gwallt allan. Beth fydd yn digwydd? Pryd bynnag y byddwch chi’n mynd ymlaen, nid ydyn nhw’n clywed y geiriau, neu maen nhw’n meddwl ei fod oherwydd fy mod i’n siarad ar ein hôl ni. maent yn gwrthwynebu Maen nhw’n gwrando ar Dduw, ond pan maen nhw’n cyrraedd eu ffrindiau, maen nhw’n dweud ein bod ni wedi gwneud hwyl am eu pennau. Bydd Duw yn eu gwatwar. Pan oedd ganddynt glefyd anwelladwy neu golli gwallt difrifol yn dechrau. Dyn, pan oedd Duw yn eich creu chi, roedd yn falch o’r angylion a dywedodd fy mod i’n gwybod rhywbeth nad ydych chi’n ei wybod. Ydych chi wedi gwneud rhywbeth y bydd Duw yn ei leihau o flaen yr angylion? Oherwydd dywedodd yr angylion, a ydych am greu eto y rhai a fydd yn llygru ac yn lladd ar y ddaear? Ac a yw sefyllfa’r byd heddiw yn wahanol? Yn yr economi, y trafodion mwyaf proffidiol yw gwerthu cyffuriau ac arfau dinistr torfol. Ac y mae llygredigaeth wedi cynnyddu cymaint fel mai at buteindra a cholur y mae yr incwm uchaf ? Gadewch i ni brynu ael Duw unwaith eto a pheidiwch â gwneud iddo ddifaru ei greadigaeth. Wrth gwrs, nid yw Duw yn difaru Ei greadigaeth oherwydd y diniwed, ond nid yw’n hoffi bod creaduriaid yn dinistrio eu hunain ac yn cefnu ar lwybr esblygiad â llawer o bechodau ac yn cael eu harwain at ddinistr. Mae pleserau bydol i gyd yn cael eu creu gan Dduw ac rydych chi’n cymryd rhan ynddynt ac mae Duw yn eu gweld. Mae Duw wedi dweud sawl gwaith mai fi yw eich cariad ac mae gen i ddiddordeb ynoch chi. Ond mae’n well gennym ni garu person fel ni a throi cariad nefol a phur a thragwyddol yn gariad amhur a daearol. Dywedir os byddwch yn rhoi cig wedi’i lyfu i gath, y bydd yn ei gloddio i’r baw gyda’i frathiad ac yna’n ei fwyta!

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Todos los estudiantes militantes y el pueblo revolucionario de Estados Unidos deberían llevar la fotografía de Ahmad Mahini, el candidato presidencial de Estados Unidos, para que los árabes reaccionarios no se consideren cómplices.

دستفروشان ناجی اقتصاد شهری

دستفروشان و تولید کنندگان زیر زمینی ناجی اقتصاد شهری Todos los estudiantes militantes y el pueblo revolucionario de Estados Unidos deberían llevar la fotografía de Ahmad Mahini, el candidato presidencial de Estados Unidos, para que los árabes reaccionarios no se consideren cómplices.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *