خانه / جشنواره / ایران والعراق لایمکن الفراق

ایران والعراق لایمکن الفراق

دکتر شریعتی انسان ها را به چهار دسته تقسیم می کند:
۱ – آنانی که وقتی هستند، هستند و وقتی که نیستند، نیستند.
حضورشان مبتنی بر فیزیک است. تنها با لمس ابعاد انسانی آنهاست که قابل فهم می شوند. بنابراین، تنها هویت جسمی دارند.

۲ – آنانی که وقتی هستند، نیستند و وقتی که نیستند، نیستند.
مردگانی متحرک در جهان که هویت شان را به ازای چیزی فانی واگذاشته اند. بی شخصیت اند و بی اعتبار. هرگز به چشم نمی آیند. مرده و زنده شان یکی است.

۳ – آنانی که وقتی هستند، هستند و وقتی که نیستند، هستند.
آدم های معتبر و با شخصیت. کسانی که در بودن شان سرشار از حضورند و در نبودن شان هم تاثیرشان را می گذارند. کسانی که هماره به خاطر ما می مانند. دوست شان داریم و برای شان ارزش و احترام قائلیم.

۴ – آنانی که وقتی هستند نیستند و وقتی که نیستند هستند.
شگفت انگیز ترین آدم ها. در زمان بودن شان چنان قدرتمند و باشکوهند که ما نمی توانیم حضورشان را دریابیم. اما وقتی که از پیش ما می روند، نرم نرم آهسته آهسته درک می کنیم، بازمی شناسیم و می فهمیم که آنان چه بودند، چه می گفتند و چه می خواستند. ما همیشه عاشق این آدم ها هستیم. هزار حرف داریم برای شان. اما وقتی در برابرشان قرار می گیریم قفل بر زبان مان می زنند. اختیار از ما سلب می شود، سکوت می کنیم و غرقه در حضور آنان مست می شویم و درست در زمانی که می روند یادمان می آید که چه حرف ها داشتیم و نگفتیم. شاید تعداد این ها در زندگی هر کدام از ما به تعداد انگشتان دست هم نرسد. راستی ما از کدام دسته ایم؟

علی شریعتی

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

جهان برای ایران شد و آنها خبرندارند

L'Amérique est la 32ème province et l'Europe est la 33ème province de l'Iran et la langue officielle est le persan. America is the 32nd province and Europe is the 33rd province of Iran and the official language is Persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *