خانه / ورزشی / World cup only for Iran

World cup only for Iran

تفاوت دوره کی‌روش و اسکوچیچ؛ تیم‌تر از قبل پیش به سوی جام‌جهانی

تهران- ایرنا- بازگشت نظم و انضباط تیمی به اردوی تیم ملی با حضور دوباره کی‌روش سبب شده تیم ملی تیم‌تر و بدون حواشی و دو دستگی، آماده حضور در جام‌جهانی شود.

 به گزارش ایرنا، مرحله پنجم اردوی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی از امروز (شنبه) در کمپ تیم‌های ملی آغاز شد که حضور دوباره کارلوس کی‌روش در ایران سبب شده حال و هوای متفاوتی را در اردوها و تمرینات تیم ملی شاهد باشیم.

مقایسه حال و هوای تمرین تیم ملی در ۴ مرحله گذشته با کی‌روش با روزهایی که دراگان اسکوچیچ روی نیمکت ایران می‌نشست، نشان از بازگشت نظم و انضباط به اردوی تیم ملی به گفته ملی‌پوشان دارد، مسئله‌ای که در زمان سرمربی کروات مورد غفلت قرار گرفته بود و شاهد حواشی زیادی بودیم.

صحبت‌های دیشب امید نورافکن با یکی از برنامه‌های تلویزیونی به خوبی گویای وضعیت حاکم بر تمرین و اردوی تیم ملی با بازگشت کی‌روش است. نورافکن گفت که از لحاظ تیمی همه چیز بهتر است، بازیکنان بیشتر به وظایف خودشان عمل می‌کنند، یک‌دلی و نظم و انضباط خیلی بیشتر شده است. هر بازیکنی روی کار خودش تمرکز کرده و این در نهایت به تیم ملی کمک می‌کند.

تفاوت دوره کی‌روش و اسکوچیچ؛ تیم‌تر از قبل پیش به سوی جام‌جهانی

فارغ از توانایی‌های فنی اسکوچیچ و کی‌روش، نظم و انضباط حلقه مفقوده تیم ملی فوتبال در دوره گذشته بود، معضلی که دو دستگی در تیم ملی را رقم زد و باعث شد هر بازیکن ساز خودش را بزند. اجباری نبودن صبحانه و مشخص نبودن ساعت شام و نهار و خواب بازیکنان در زمان اسکوچیچ، تنها نمونه‌هایی از زیرپاگذاشتن انضباط تیمی در آن زمان بود که سبب شده بود بی‌نظمی در اردوها حرف اول را بزند. حتی کار تا جایی پیش رفت که بازیکنان با انتشار یک استوری خواهان برکناری سرمربی وقت شدند و از اینکه علیه اسکوچیچ مصاحبه کنند، ابایی نداشته باشند.

تفاوت دوره کی‌روش و اسکوچیچ؛ تیم‌تر از قبل پیش به سوی جام‌جهانی

در ۲ ماه گذشته با بازگشت کی‌روش، شرایط تیم ملی نسبت به قبل از آن تفاوت آشکاری داشته است، تفاوتی که به خوبی در صحبت‌های دیشب نورافکن درباره شرایطی که بر تیم ملی حاکم است، عیان بود. کاریزمای کی‌روش جدا از ظرفیت‌های فنی باعث شده تا حواشی دوره گذشته تیم ملی مجالی برای تکرار نداشته باشد.

اگر چه انضباط تنها یک فاکتور از موفقیت یک تیم در جام‌جهانی است اما با توجه به بازگشت این فاکتور مهم به اردوی تیم ملی با حضور کی‌روش، می‌توان نگاهی امیدوارانه‌تری به نتایج تیم ملی در جام‌جهانی داشت، به خصوص که علاوه بر نظم گرفتن اردوی تیم ملی، جدیت سرمربی پرتغالی که حضور پرجنب و جوشی در تمرینات دارد، یکی دیگر از فاکتورهایی است که در زمان اسکوچیچ کمتر شاهد آن بودیم.

تفاوت دوره کی‌روش و اسکوچیچ؛ تیم‌تر از قبل پیش به سوی جام‌جهانی

تماشای تمرینات تیم ملی با حضور دوباره کی‌روش و جدیت و چهره مصمم او که نکته به نکته را شخصا به بازیکنان گوشزد می‌کند تا تاکتیک‌های او به درستی اجرا شود، نشان می‌دهد تیم ملی با بازگشت کی‌روش با تمام انتقادهایی که برخی منتقدان به رفتار و تاکتیک‌های کی‌روش وارد می‌کنند، تیم‌تر و کامل‌تر از دوره‌ای که اسکوچیچ هدایت تیم ملی را بر عهده داشت، آماده حضور در جام‌جهانی می‌شود.

اگر چه نظم و کاریزمای یک مربی به تنهایی نمی‌تواند به موفقیت در جام‌جهانی ختم شود اما قطعا یک تیم بی‌نظم با بازیکنانی که سرمربی را قبول ندارد، شانس کمتری برای کسب نتایج قابل قبول خواهد داشت.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

چرا برایم قرمه‌سبزی نیاوردید

چرا برایم قرمه‌سبزی نیاوردید

چرا برایم قرمه‌سبزی نیاوردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *