خانه / جشنواره / تجمع جامعه پزشکی
تجمع جامعه پزشکی
تجمع جامعه پزشکی

تجمع جامعه پزشکی

تجمع جامعه پزشکی در محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ/ قدردانی دانشگاهیان از نیروهای حافظ امنیت

ظهر امروز صدها نفر از اعضای جامعه پزشکی ایران برای یادبود شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) و بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی و محکوم کردن اقدام برخی از اعضای نظام پزشکی در خدشه وارد کردن به ساحت جامعه پزشکی، تجمع برگزار کردند.

تجمع جامعه پزشکی در محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ/ قدردانی دانشگاهیان از نیروهای حافظ امنیت

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس؛ ظهر امروز (یکشنبه ۸ آبان) صدها نفر از اعضای جامعه پزشکی ایران برای یادبود شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) و بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی و محکوم کردن اقدام برخی از اعضای نظام پزشکی در خدشه وارد کردن به ساحت جامعه پزشکی در مسجد دانشگاه تهران، تجمع برگزار کردند.

مسجدی عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: جمعی که امروز در مسجد دانشگاه تهران تجمع کردند جمع کثیری از جامعه پزشکی سه دانشگاه تهران بوده ولی با یک اطلاع‌رسانی محدود یک جمع کثیری آمده است.  این برنامه در راستای عرض تسلیت به خانواده‌های شهید جنایت شاهچراغ (ع) و همچنین محکومیت اتفاقات و اغتشاشات اخیر که توسط عروسک‌های دست‌ساز استکبار در ۴۰ روز گذشته در کشور ایجاد شد برگزار شده است.

وی گفت:‌ پیام این جلسه و این جمع این است که جامعه پزشکی همیشه مدافع حقوق مردم و انقلاب اسلامی و حفظ امنیت کشور بوده است، جامعه پزشکی جامعه بصیر و خدومی است و در طی سال‌های گذشته هر جا احساس کرده که کشور نیازمند کمک است وارد میدان شده است.

در این اجتماع جمع زیادی از پزشکان تهرانی در گروه‌های مختلف عمومی، تخصصی و فوق تخصصی، و گروه‌های دیگر جامعه پزشکی حضور گسترده‌ای داشتند و با شعارهایی با مضمون «خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است»، «این همه لشکر آماده به عشق رهبر آماده»، «حسین‌حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «استقلال آزادی جمهوری اسلامی»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» و مرگ بر آمریکا،‌ مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل سر دادند و بر پایان اغتشاشات تاکید کردند.

*  مردم  پاسخ منفی بزرگی به منادیان ناامنی دادند

حمیدرضا مقدم‌فر کارشناس مسائل سیاسی طی سخنانی در این تجمع درباره ابعاد فتنه اخیر گفت: دشمن در گذشته هر ده سال تصمیم بر پایی فتنه می‌کرد اما این بار شاهد بودیم پس از سه سال فتنه بر پا کرده، چرا که بعد از مدت ها جمهوری اسلامی چه در داخل و چه در خارج به یک هم افزایی قوی و هماهنگی بین تمام ارکان ها رسیده، الحمدلله در این فتنه هم دیدیم قاطبه مردم و نخبگان جامعه با اغتشاشات همراهی نکرده و پاسخ منفی بزرگی به منادیان ناامنی دادند.

بعد از مراسم در داخل مسجد دانشگاه، دسته عزاداری جامعه پزشکی تهران به همراه دانشجویان در صحن دانشگاه به عزاداری پرداختند.

در پایان این تجمع بیانیه‌ تجمع کنندگان قرائت شد.

متن کامل این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با استعانت از ارواح طیبه شهدا و سلام بر شهدای مدافع سلامت و  امنیت و درود به محضر ملت شریف ایران که در گستره چهار نسل با همه تفاوت‌های منطقی با اعتقاد به اصل توحید و بهره‌مندی از الطاف خفیه حضرت ولی عصر (عج) مسیری مستقل از خواست و اراده نظام سلطه و استکبار جهانی را برگزیده‌اند و در این سال‌‌ها بر پایه پیروی از اصل متعالی ولایت فقیه توانسته‌اند قله‌های عظمت و افتخار را در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی به رغم تمامی موانع و مشکلات فتح کنند.

 بدون شک موفقیت‌های چشمگیر در عرصه فناوری‌های نوین پزشکی، تولید دارو، تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، مدیریت سلامت و تربیت هزاران استاد مبرز در این حوزه‌ها از دستاوردهای غیرقابل انکار در نهضت علمی بوده است. در این شرایط بدیهی است که دشمن تاب نیاورد و عزمش را بر نابودی موجودیت این ملت و کند کردن سرعت پیشرفت و تولید علم جزم کند، چنانکه استکبار جهانی، در طول این سال‌ها با صرف میلیاردها دلار و استفاده از تمامی ظرفیت‌های مادی و انسانی و رسانه‌ای در پی رسیدن به مقاصد شوم خود بوده و هست تا ضمن لطمه به اساس نظام الهی ولایت محور، ملت بزرگ ایران را به روزگار وابستگی کشور  و تقلید و انقیاد علمی بازگرداند.

دانشگاه‌‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی به اعتبار صدها سال تلاش مفاخر بزرگ پزشکی این مرز و بوم و آرمان انقلاب اسلامی مبنی بر استقلال و خود اتکایی، امروزه خاستگاه اساتید و دانشجویانی است که در کنار کوشش برای رشد علمی‌ و گسترش مهارت‌های حرفه‌ای، روحیه نوع دوستی و خدمت به مردم و تسکین آلام محرومان و دردمندان را نیز در خود پرورش داده‌اند. تقدیم قریب چهار هزار شهید بهداری در دوران دفاع مقدس و قریب ۳۰۰ شهید در دفاع از سلامت مردم و برگزاری سالانه هزاران اردوی جهادی در مناطق محروم توسط  اساتید و دانشجویان علوم پزشکی و کادر سلامت تجلی همین رویکرد انسانی و تکلیف محور است.

متاسفانه در هفته‌های اخیر در کشورمان حوادثی به وقوع پیوست که  اغتشاشات در اماکن عمومی، هتک حرمت مردم و مقدسات و اختلال در روند خدمت‌رسانی به آنان را در برخی عرصه‌ها در پی داشت.

ما اعضای جامعه پزشکی تهران بزرگ مراتب قدر دانی و سپاس خود را از مجاهدت تمامی نیروهای حافظ امنیت، جان، مال و ناموس  مردم ابراز کرده، ضمن محکوم کردن همه اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی به ویژه حادثه تروریستی قساوت بار در  حرم حضرت احمدبن‌موسی علیهماالسلام که به هتک حرمت حریم آل‌الله و شهادت مظلومانه شماری از هموطنان عزیزمان انجامید، خطاب به مردم شریف و هوشیار ایران در داخل و خارج از مرزها بر مواردی چند تاکید می‌ورزیم:

۱-  ما اعضای جامعه پزشکی، حافظ سلامت جسم و روان مردم هستیم و برای صیانت از آن سوگند یاد کرده‌ایم. در این هفته‌ها آسیب‌های بسیاری بر ابعاد مختلف سلامت مردم وارد شد و این افزون بر شهدایی است که در مسیر دفاع از امنیت جان‌های پاک خود را نثار کردند و یا مردم عزیزی که بر اثر هنجارشکنی و اغتشاش آشوبگران، مجروح و یا دچار ضربات روحی و جسمی یا سلب آسایش شدند. در این اغتشاشات برای اولین بار هجوم  غیر انسانی به بیش از صد آمبولانس حامل بیماران و مجروحان و تخریب و تحریق آنها رقم خورد که مسئولیت تبعات این اقدامات از جمله تاخیر در خدمت‌رسانی به نیازهای فوری بیماران اورژانس، متوجه محرکان داخلی و خارجی اغتشاشات و حامیان آنها خواهد بود. حفظ و ارتقاء سلامت و آرامش روانی جامعه عمومی باید اولویت جامعه پزشکی بوده و این قشر سردمدار پرهیز از باور و نشر مطالب خلاف واقع باشند.

۲-  ما به شرافت حرفه پزشکی پایبندیم. برای ما و همکارانمان مداوای مجروحانی که به هر علت  به مراکز درمانی رسیده باشند، اولویتی اخلاقی و قانونی است و حتی اگر مصدوم از آشوبگران یا جوانان فریب خورده نیز باشد، ما بنا بر وظیفه انسانی و اخلاق حرفه‌ای، با رأفت و دلسوزی تمام، هیچ درمانی را از او دریغ نکرده و نمی‌کنیم. جامعه پزشکی به ملت ایران اعلام می‌کند که عاشقانه خدمت‌گزار آحاد مردم ایران بوده و خواهد ماند، در آرزوی روزی که در دولت کریمه صاحب الزمان، فرصتی برای خدمت و نصرت جبهه حق و تعالی بشریت بیابیم.

۳. ما به عنوان بخشی از این خانواده بزرگ، جامعه دانشگاهی و دانشجویان عزیز را به بردن مسیر مطالبه و نقد به سمت گفت‌وگو و منطق و اقناع نخبگانی فرا می‌خوانیم. دانشگاه شئونی دارد و دانشجویی آدابی. آنچه که در روزهای اخیر در دانشگاه‌های مختلف کشور اتفاق افتاده هتک حرمت محیط علمی بوده و همه ما را نسبت به روند علم‌آموزی و دانشجویی نگران کرده است. از مسئولین محترم درخواست داریم با برخورد قاطع با معدود افرادی که به نام دانشجو، شئونات علمی، اخلاقی و فرهنگی را زیر پا گذاشته و موجب آبروریزی‌های ملی و بین‌المللی شدهاند، آرامش را به محیط علمی ایران برگردانده و امنیت روانی و جانی سایر دانشجویان و اساتید محترم را فراهم آوردند.

۴. ما اعضای جامعه پزشکی در پیشگاه شهدا و امام شهدا، بار دیگر با نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید بیعت کرده و عهد می‌بندیم تا آخرین نفس حتی اگر ردای سپیدمان آغشته به خون قلب‌هایمان گردد، پای این انقلاب و آرمان‌های رفیعش بمانیم و تحت زعامت رهبر فرزانه حضرت آیت‌‌الله‌العظمی خامنه‌ای چونان ید واحده‌ای، پرچم این انقلاب را به دستان مبارک حضرت صاحب‌الامر مهدی موعود عجل‌اللله‌تعالی‌فرجه‌الشریف برسانیم.

این تجمع در کنار مزار شهدای دانشگاه تهران به پایان رسید.

پایان پی

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Due to the people's need for prayer, the White House was changed to the place of Friday prayers in Washington. And people can pray there every Friday. Thanks to Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States from the Mahin party

آیا یهودیان به بهشت می روند؟

هر سوال مطرح در ذهن هرکسی، داستان و پاسخی دارد که: با دیگری متفاوت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *