خانه / تمدن پژوهی / موقوفات اهل سنت

موقوفات اهل سنت

موقوفاتی از اهل سنت در موزه‌های حرم مطهر رضوی

 

🔺 فرهنگ وقف در بارگاه منور رضوی با عشق به ساحت امام رضا(ع) در هم آمیخته شده است. این عمل در دوره‌های مختلف تاریخ مختص به شیعیان نبوده و بسیاری از ارادتمندان به خاندان اهل بیت(ع) از اهل سنت نیز در این عرصه نام خود را به عنوان «واقف» ثبت کرده اند.

 

🔺 قالیچه ابریشمی ترکمن دورو که بافت هنرمندان ترکمن و از مجموعه طرح‌های ایلات و عشایر است یکی از آثار موجود در گنجینه رضوی است که در خراسان شمالی بافته شده است؛ این قالیچه نفیس، اهدایی آخوندکمالی به نمایندگی از علمای اهل سنت و مردم ترکمن راز و جرگلان خراسان شمالی به مقام معظم رهبری است.

 

🔺 تابلوی «خوش‌نویسی آیه اطاعت به خط ثلث و نستعلیق بر روی پوست»، یکی دیگر از نفایس گنجینه رضوی است که توسط لقمان احمدی مریوانی کتابت و توسط امام جمعه مریوان در سال ۱۳۸۸ اهدا شده است.

 

🔺 نادر خیرالدین ابوالجبین مهندس فلسطینی مقیم آمریکا، دیگر واقف اهل سنت است که آثار اهدایی وی در گنجینه تمبر و سکه خودنمایی می‌کند؛ مجموعه‌ای که شامل تمبرهای فرهنگی ارزشمندی از ۲۰ کشور جهان است.

 

👇🏻 متن کامل خبر:

yun.ir/iiur4d

 

@aqr_ir

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از رئیسی توسط شادمهر

میزبانی دیار «کریمه اهل بیت» از رئیس دولت مردمی  در دیدار رئیس‌جمهور با آیت‌الله العظمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *