خانه / تمدن پژوهی / یونسکو مال ایران است

یونسکو مال ایران است

خواهرخواندگی شهرهای مرزی کشورها الگویی برای صلح و توسعه پایدار

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ که شامگاه پنجشنبه توسط احمد پاکتچی در اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو یونسکو قرائت شد، به شرح زیر آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

صلح و عدالت در پرتو فرهنگ شکوفا می شود

 

آقای رئیس

خانم دبیرکل و عالیجنابان،

در دو دهه اخیر تحولات اجتماعی و فناورانه در جهان به صورت حیرت آوری موجب سرگشتگی تصمیم سازی ها بخصوص در حوزه های گوناگون فرهنگی شده است، بطوریکه تصمیم گیری های جدید همواره با چالش های غیرقابل انتظار روبرو بوده و بحران های جدی و جدیدی در مقابل ملت ها و حکومت ها قرار داده است.

همانطور که همه ما شاهدش هستیم، به جای آنکه علم و فناوری و اطلاعات در خدمت رستگاری انسان و اعتلای معنوی او باشد، در بیشتر موارد در خدمت افرادی قرار گرفته که جز به آیین منفعت نمی اندیشیند. در دو دهه اخیر، علاوه بر پیشرفت های بزرگی که در حوزه های علم و فناوری نصیب بشر شده است، انسان بیش از همیشه طعم تلخی و تبعیض را چشیده است.

با تشکر از خانم اُدره ازوله، دبیرکل محترم یونسکو که از زمان تصدی ایشان این دومین بار است که نشست وزرای وزرای فرهنگ با مدیریت یونسکو برگزار می شود و همینطور تشکر می کنم از کشور میزبان این کنفرانس، مکزیک که سال ها با همکاری یونسکو تلاش های ارزشمندی را برای احیای فرهنگ ها با رویکرد توسعه پایدار در جهان داشته و دارد. امیدوارم با بهره مندی از فرهنگ غنی ملت ها به تصمیم های منصفانه ای که بر ستون های عدالت و صلح پایدار استوارند، همت نماییم.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دستور به کاخ سفید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *