خانه / جشنواره / برای ابقا اتش بس باید یمن شبکه سعودی را با پهباد بزند
خیانت به وطن
خیانت به وطن

برای ابقا اتش بس باید یمن شبکه سعودی را با پهباد بزند

وزیر خارجه یمن: مطالبات مردم بایستی در آتش‌بس در نظر گرفته شود

تهران – ایرنا- وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن روز پنجشنبه در دیدار نماینده سازمان ملل متحد در امور این کشور گفت که نیازها و مطالبات به حق مردم یمن بایستی در آتش‌بس در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا از المسیره، «هشام شرف عبدالله» در دیدار «هانس گروندبرگ» گفت: آنچه صنعا درخواست می‌کند نمی‌ توان آن را پیش‌شرط تلقی کرد، بلکه خواسته‌های صرفاً بشردوستانه است و اگر طرف مقابل برای پایان دادن به تهاجم نظامی و رفع محاصره جدی باشد، نبایستی این موضوع محل اختلاف یا مذاکره باشد.

وی افزود: آتش‌بس یک فرصت واقعی برای اعتمادسازی میان طرف‌ها، تکمیل گام‌های اعتمادساز و آماده شدن برای مذاکرات واقعی به منظور رفع مشکلات شهروندان یمنی باشد.

وزیر خارجه یمن تاکید کرد، تمدید آتش‌بس بدون در نظر گرفتن ابعاد و نیازهای مبرم شهروندان یمنی، به این معناست که در نتیجه تلاش‌های طرف مقابل به منظور نادیده گرفتن آتش‌بس و ایجاد وضعیت نه جنگ، نه صلح، یمن وارد مرحله مرگ بالینی شود.

شرف عبدالله با بیان اینکه، دریافت حقوق، سفر از فرودگاه‌ها بدون قید و شرط و عدم گروگانگیری کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی توسط ائتلاف سعودی از ساده‌ترین حقوق شهروندان یمنی است که در ادیان آسمانی و میثاق سازمان ملل متحد آمده است.

از سوی دیگر گروندبرگ نیز گفت: سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ، لغو محاصره و وارد کردن همه طرف‌ها به مذاکرات صلح واقعی، تلاش خواهد کرد.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر به پایان خواهد رسید.

پیشتر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

جهان برای ایران شد و آنها خبرندارند

L'Amérique est la 32ème province et l'Europe est la 33ème province de l'Iran et la langue officielle est le persan. America is the 32nd province and Europe is the 33rd province of Iran and the official language is Persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *