خانه / جشنواره / دعوت به مرجعیت شیعه

دعوت به مرجعیت شیعه

به گزارش محمدحداد: *🟦 چرا مقتدی صدر (به ظاهر ) از سیاست کناره گرفت ؟*

✍🏻 امروز حضرت آیت الله سید کاظم حائری مرجع دینی جریان صدر در بیانیه ای اعلام کرد که به علت کهولت جسمی از مرجعیت دینی شیعیان کناره گیری می کند.

▪️ایشان در اعلامیه ای که منتشر کرده است به ۲ نکته مهم پرداختند :

▪️۱ ) بعد از من آیت الله خامنه ای به عنوان مرجع کسانی خواهد بود که از من تقلید می کردند و ایشان بهترین فرد برای مدیریت امت اسلامی است .

▪️۲ ) هر کسی بخواهد با بهره‌بردن از نام دو شهید صدر میان مردم عراق اختلاف بیندازد و در حالی که فاقد درجه اجتهاد و دیگر شرایط لازم است بخواهد رهبری شرعی را بر عهده بگیرد، از صدری‌ها نیست.

▪️نکته دوم بیانیه آیت الله حائری به وضوح اشاره و انتقاد به اقدامات مقتدی صدر دارد و همین امر به شدت مقتدی را ناراحت کرده است .

▪️نکته مهمی که باید در مورد آیت الله سید کاظم حائری دانسته شود، اینست که پدر مقتدی یعنی آیت الله سید محمد صدر اعلام کرده بود پس از مرگم ، پیروانم به آیت الله سید کاظم حائری رجوع و از وی اطاعت و تقلید کنند و در نتیجه باید گفت امروز مرجعیت دینی جریان صدر به وضوح اظهار و اعلان داشت که آیت الله خامنه ای بهترین فرد و مرجع اعلم برای اداره امور امت اسلامی است.

▪️چنین رخدادی اصلا مورد انتظار مقتدی نبود و وی به شدت دچار بهم ریختگی شد و سعی کرد با اعلام استعفا و انتقاد جدی از آیت الله سید کاظم حائری ، اعلامیه و توصیه های ایشان را به حاشیه ببرد .

▪️بنظر می رسد بیانیه امروز آیت الله سید کاظم حائری ضربه سنگینی به جایگاه مقتدی خواهد زد و در جریان صدر شکاف خواهد انداخت اما جوانان و حامیان مقتدی را از اطاعت از وی باز نخواهد داشت زیرا اکثر جوانانی که از مقتدی حمایت می کنند اصلا مقید به اجرای فرایض دینی نیستند و حرف سید کاظم حائری را حجت برای خویش نمی دانند .

*▪️به باور نگارنده استعفای مقتدی صدر یک اقدام تاکتیکی است و همگان خواهند دید که ذات او نمی تواند آرام بگیرد و دست از اقداماتش بردارد و این اولین بار نیست که مقتدی اعلام استعفا و کناره گیری از سیاست کرده است.*

┉┉┉┉┉┉┉┉┉┉┉┉
#تحلیل_و _بررسی
#استاد_تقوی‌نیا
۱۸► chat.whatsapp.com/JW463gaclky0AaSiTODXfp
◉ t.me/zohour_13_59 | تلگرام
◉ eitaa.com/zohour_13_59 | ایتا
[۸/۲۹،‏ ۱۱:۵۳ بعدازظهر] محمدحداد: مقتدی صدر با انتقاد از آیت‌الله حائری ازسیاست کناره‌گیری کرد

🔹به دنبال اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت سیاسی، هوادار او دوشنبه ۷ شهریور (۲۹ اوت) به اماکن عمومی در منطقه سبز بغداد یورش بردند.
🔹شهر بصره نیز در آشوب به سر می‌برد. بر اساس تصاویر و فیلم های منتشرشده، هواداران مقتدی صدر با حمایت نیروهای “سرایا السلام”، شاخه نظامی جریان صدر، برخی خیابان ها در بصره را بسته‌اند.
🔹ساعاتی پیش مقتدی صدر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دیگر در امور سیاسی دخالت نخواهد کرد و همه دفاتر وابسته به خود جز مرقد و موزه و مؤسسه میراث خاندان صدر را مسدود می‌کند.
🆔مرزهای عراق بسته شد/ زائران اربعین فعلا سفر نکنند

🔹معاون امنیتی استانداری خوزستان: ناآرامی‌های عراق باعث بسته‌شدن مرز از سوی این کشور شده و در پی آن خروج زوار ایرانی از تمام مرزها از عصر امروز متوقف شد. زائران تا اطلاع ثانوی به مرزها مراجعه نکنند و منتظر اطلاع‌رسانی باشند.

🔹رئیس ستاد اربعین: درباره امنیت و سلامت مسافران ایرانی در عراق جای هیچ نگرانی نیست و آنها با برنامه‌ریزی به کشور باز خواهند گشت.

🔸گفتنی‌ است پرواز‌های تهران – بغداد هم تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
@Farsna

آیت‌الله سیدکاظم حائری: آیت‌الله خامنه‌ای بهترین فرد برای رهبری امت است

🔹آیت‌الله سید کاظم حائری از چهره‌های برجسته حوزه علمیه نجف و قم، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به علت کهولت سن و بیماری، از عهده وظائف مرجعیت برنمی‌آید. به همین جهت مقلدین ایشان باید به دیگر مراجع عظام تقلید رجوع کنند.

🔹ایشان، رهبر معظم انقلاب را «باکفایت‌ترین» فرد برای رهبری امت اسلام در برابر استکبار و نیروهای شر دانستند.

🔹بخشی از این بیانیه به انتقاد از مقتدی صدر اختصاص داشت. ایشان بدون نام بردن از مقتدی صدر، نوشتند: «علاقمندی به شهیدان صدر، بدون ایمان و عمل صالح و راهرویِ راه آنان کافی نیست، و کسی که برای رهبری بنام آن دو شهید، و تفرقه میان عراقی‌ها و شیعیان تلاش می‌کند، و از شروط رهبری همچون اجتهاد برخوردار نیست، صدری نیست»

🔹آیت‌الله سید کاظم حائری، شاگرد برجسته مرحوم شهید آیت‌الله محمد باقر صدر است.

اخبار فوری و مهم👇🏻
→ https://eitaa.com/joinchat/878706719Cccb1c0eaf7

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Due to the people's need for prayer, the White House was changed to the place of Friday prayers in Washington. And people can pray there every Friday. Thanks to Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States from the Mahin party

آیا یهودیان به بهشت می روند؟

هر سوال مطرح در ذهن هرکسی، داستان و پاسخی دارد که: با دیگری متفاوت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *