خانه / جشنواره / منوچهر اسماعیلی

منوچهر اسماعیلی

به گزارش مریم خلیل زاده خبرنگار ماهین نیوز.  منوچهر اسماعیلی دوبلور و مدیر دوبلاژ مشهور ایرانی که به «هزار صدای ایران» شهرت داشت، شب گذشته بر اثر ایست قلبی در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

او به دلیل اینکه در سریال هزاردستان همزمان صداپیشه چند شخصیت از جمله شعبان بی‌مخ با بازی محمدعلی کشاورز، رضا تفنگچی با بازی جمشید مشایخی و هزاردستان با بازی عزت‌الله انتظامی بود، به «هزار صدای ایران» شهرت یافت.

او همچنین دوبلور شخصیت‌های فیلم‌های مشهوری مانند بن‌هور، پاپیون و صدای «حمزه» در فیلم محمد رسول‌الله (رسالت) بود.

هنرپیشه‌های مطرح هالیوودی مانند استیو مک‌کوئین، همفری بوگارت، چارلتون هستون و کرک داگلاس با صدای منوچهر اسماعیلی در ایران شناخته شده‌اند.

اسماعیلی همچنین دوبلور صدای نقش‌هایی بود که بهروز وثوقی بازی کرد؛ از جمله، قیصر، داش آکل، سوته دلان و رضا موتوری.

[۸/۲۳،‏ ۱۱:۰۳ قبل‌ازظهر] کورش پارسا: منوچهر اسماعیلی در ۸ فروردین ۱۳۱۸ در کرمانشاه دیده به جهان گشود. کار دوبله را از سال ۱۳۳۶ با رل گویی در نقش‌های کوتاه یا دوم و سوم آغاز کرد و از سال ۱۳۴۲ مدیریت دوبله بسیاری از فیلم‌های بزرگ جهان را بر عهده داشت.[۲][۳]

در سال ۱۳۳۸ در فیلم دروازه‌های پاریس با مدیریت دوبلاژ علی کسمایی درخشید و اوج کارش را در دوبله فیلم بن هور به مدیریت دوبلاژ احمد رسول‌زاده در سال ۱۳۴۱ تجربه کرد.[۲] گویندگی در فیلم رسالت به جای آنتونی کوئین (حمزه) و فیلم پاپیون به جای استیو مک کوئین در زمره کارهای وی هستند.

اسماعیلی به صحبت کردن به جای چند شخصیت در یک فیلم با صداهای متنوع و تیپ گویی (صحبت با صداهای مختلف) شهرت دارد. در فیلم هزاردستان به کارگردانی علی حاتمی، اسماعیلی به جای شعبان جعفری (محمدعلی کشاورز)، به جای رضا تفنگچی (جمشید مشایخی) و هزاردستان (عزت‌الله انتظامی) و جمشید لایق صحبت کرد. وی همچنین پسر عمه زهره شکوفنده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

تجدید میثاق یمنی ها

✅ انصارالله یمن: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید   🔸یک مقام ارشد جنبش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *