خانه / رفح و غزه / آرمانشهر مکرر و دست یافتنی
غذا فقط مخصوص حاضران نیست! می گویند آنهاییکه نیامدند، هم باید تغذیه رایگان شوند. و این غذا، غذای عشق و محبت است. می گویند کسی که نیامده، شاید مریض و ناتوان باشد باید به او هم رسیدگی کرد. شاید قهر کرده باشد، باید ناز او را خرید. و شاید خبر نداشته است، باید به او هم اطلاع داده شود. لذا همه حاضران و غایبان مورد تفقد قرار می گیرند.

آرمانشهر مکرر و دست یافتنی

دهکده جهانی یا شهر خیالی یا حکومت واحد جهانی هر روز دست یافتنی تر می شود. و این حاضل زحمات شیعه در طول تاریخ است و برای ان چه سفرها کرده و چه رنج ها کشیده اند. هرچه به روز جهانی حسین (عاشورا) نزدیک تر می شویم مردم با هم مهربانتر می شوند تصادفات و تخلفات از بین می رود بلایای اسمانی و زمینی متوقف می شوند و اقتصاد آنها رایگان تر می گردد.  و این تمرینی هرساله برای وسعت بخشیدن به دامنه خوبیها و نعمت های الهی است. مردمی که در حالت غیر عاشورایی شهروندی عصبانی، خود خواه و دروغگو هستند در این ایام سعی دارند از تفریحاتخودساخته غربی رهایی یابند و به مراسم تدارک دیده شده از سوی ائمه معصومین هدایت شوند. مجالس عزاداری امام حسین با جمع آوری کمک های مالی کودکان از چند روز پیش شروع می شوند و مردم در کمال ارامش و امنیت خاطر هدایای نقدی و غیرنقدی به آنها می دهند. آنها نیز باکمک بزرگتر ها با خرید پارچه های سیاه به اتاقک هایی شکل می دهند که به ان تکیه یا حسینیه می گویند. اتاقک ها در هر کوچه و برزن و در هر خانه و بیایانی تشکیل می شود. اولین اقدام آنها اهدای چای به رهگذران است. گاهی در کنار ان نان و خرما هم توزیع می شود. و این یعنی ورود به ماه خدایی و سال جدید قمری است آنهم با مهربانی و هدیه دادن های فراوان.غروب هر روز دستجات در این تکیه ها جمع می شوند تا ضمن پذیرایی به سخنان واعظ شهر و محله خود گوش دهند. گویندگان محلی که قبلا تربیت یافته حوزه های علمیه هستند، با بیان احکام اسلامی مردم را شهر ایده آل یا حکومت واحد جهانی امام مهدی عج اشنا می کنند. این بیان ها به معنی ایجاد رفتار و روابط جدید مبتنی بر آن اصول شهر آرمانی است. اولین اصل در آرمانشهر با هم بودن است. یعنی همه باید بیایند و در مجلس امام حسین، فقیر و غنی، زن و مرد، کودک و نوجوان همه حاضر هستند! آنها با پوشیدن لباس مشکی دوستی و همدلی با همدیگر را زیر سایه مهربانی های اسلامی تجربه می کنند. حرکات موزون و نماهنگ ها و سینه زنی ها و زنجیرزنی ها به این  همدلی ها کمک می کنند. همه با هم یک شعر را تکرار می کنند. و حرکات موزون انجام می دهند. حرکات موزون و یا شعر خوانی انها تفسیری از فداکاری و عشق و دوستی است که به دوستی خدا و اجرای فرمان حق و عدالت او می رسد.. پس از ساعتها سینه زنی تن را از غبار غم ها می شویند و با گریه بر امام حسین سم زدایی از بدن و روح خود می کنند. سبک می شوند و دلها را از عشق خدا پر می کنند. اما به همین جا کفایت نمی شود آنها با چای و شربت پذیرایی می شوند تا تن  و روح پاک شده خود را تقویت کنند، چای دادن در اینجا به معنی خوردن صرف نیست، همراه آن عضق و محبت دوستی و راستی هم به روح خود تزریق می کنند. در تکمیل این رسیدگی به جسم خسته غذای مخصوص(قیمه امام حسین) به آنان داده می شود. اما چه بهتر از این که غذا فقط مخصوص حاضران نیست! می گویند آنهاییکه نیامدند، هم باید تغذیه رایگان شوند. و این غذا، غذای عشق و محبت است. می گویند کسی که نیامده، شاید مریض و ناتوان باشد باید به او هم رسیدگی کرد. شاید قهر کرده باشد، باید ناز او را خرید. و شاید خبر نداشته است، باید به او هم اطلاع داده شود. لذا همه حاضران و غایبان مورد تفقد قرار می گیرند. یعنی دستور امام حسین و فرزندان اوست. به قول استاد قمشه ای چه کسی زنده تر از امام حسین ع؟ زنده یعنی صاحب اثر بودن و اوست که همه را جمع می کند: حب الحسین یجمعنا

Repeated and achievable utopia

The global village or imaginary city or one world government is becoming more achievable every day. And this is the result of Shia’s efforts throughout history and what they have traveled and suffered for it. As we get closer to the International Day of Hussain (Ashura), people become kinder to each other, accidents and violations disappear, heavenly and earthly disasters stop, and their economy becomes freer. And this is an annual exercise to expand the scope of God’s goodness and blessings. The people who are angry, selfish and liars in the non-Ashura state of citizenship are trying to get rid of self-made western entertainments and be guided to the ceremonies prepared by the infallible imams. Imam Hussain’s funeral gatherings begin with the collection of financial donations from children a few days ago, and people give them cash and non-cash gifts in peace and security. With the help of the elders, by buying black cloths, they shape the rooms, which are called tekeh or hosseiniyeh. Chambers are formed in every alley and street and in every house and bayani. Their first action is to give tea to passers-by. Sometimes bread and dates are also distributed. And this means entering the divine month and the lunar new year, with kindness and giving lots of gifts. Every day at sunset, people gather in these places to listen to the words of the preacher of their city and neighborhood. The local announcers, who have already been trained in seminaries, introduce the people to the ideal city or the unified global government of Imam Mahdi by expressing Islamic rules. These statements mean creating new behavior and relationships based on the principles of the ideal city. The first principle in Utopia is to be together. It means that everyone should come and in Imam Hossein’s Majlis, rich and poor, men and women, children and teenagers are all present! By wearing black clothes, they experience friendship and empathy with each other under the shade of Islamic kindness. Rhythmic movements, music videos, breaststrokes and chains help these sympathies. Everyone repeats a poem together. and perform rhythmic movements. Their rhythmic movements or reciting poetry is an interpretation of sacrifice, love and friendship that reaches the friendship of God and the execution of his command of truth and justice. They detoxify their body and soul. They become light and fill the hearts with God’s love. But this is not enough. They are treated with tea and syrup to strengthen their cleansed body and soul. Giving tea here does not mean just eating, but it also injects love, friendship and truth into your soul. do In order to complete this treatment, special food (Qeima Imam Hossein) is given to the tired body. But what is better than that the food is not only for the attendees! They say that those who did not come should be fed free. And this food is the food of love and affection. They say that the person who did not come, maybe he is sick and disabled, should be taken care of. Maybe he is angry, you should buy his cuteness. And maybe he didn’t know, he should be informed too. Therefore, all present and absent are inspected. It means the order of Imam Hossein and his children. According to Ustad Qomshei, who is more alive than Imam Hossein (AS)? Alive means to be the owner of the work and he is the one who collects everything: Hab al-Hussein Yajamana

الیوتوبیا المتکرره والقابله للتحقیق

أصبحت القریه العالمیه أو المدینه الخیالیه أو إحدى الحکومات العالمیه أکثر قابلیه للتحقیق کل یوم. وهذا نتیجه جهود الشیعه عبر التاریخ وما سافروا وعانوا من أجله. مع اقترابنا من الیوم العالمی للحسین (عاشوراء) ، یصبح الناس أکثر لطفًا مع بعضهم البعض ، وتختفی الحوادث والانتهاکات ، وتتوقف الکوارث السماویه والأرضیه ، ویصبح اقتصادهم أکثر حریه. وهذا تمرین سنوی لتوسیع نطاق صلاح الله وبرکاته. الناس الغاضبون والأنانیون والکذابون فی دوله المواطنه غیر عاشوراء یحاولون التخلص من وسائل الترفیه الغربیه التی صنعوها بأنفسهم والانضمام إلى الاحتفالات التی یعدها الأئمه المعصومون. بدأت تجمعات جنازه الإمام الحسین بجمع التبرعات المالیه من الأطفال قبل أیام ، ویقدم لهم الناس هدایا نقدیه وغیر نقدیه بسلام وأمان. وبمساعده کبار السن من خلال شراء الملابس السوداء ، یقومون بتشکیل الغرف التی تسمى تکه أو الحسینیه. تتشکل الغرف فی کل زقاق وشارع وفی کل منزل وبیانی. أول عمل لهم هو تقدیم الشای للماره. أحیانًا یتم أیضًا توزیع الخبز والتمر. وهذا یعنی دخول الشهر الإلهی والسنه القمریه الجدیده بلطف وإعطاء الکثیر من الهدایا ، وفی کل یوم عند غروب الشمس ، یجتمع الناس فی هذه الأماکن للاستماع إلى کلام خطیب مدینتهم وجوارهم. المذیعون المحلیون ، الذین تم تدریبهم بالفعل فی ندوات ، یقدمون الناس إلى المدینه المثالیه أو الحکومه العالمیه الموحده للإمام المهدی من خلال التعبیر عن القواعد الإسلامیه. هذه التعبیرات تعنی خلق سلوک وعلاقات جدیده مبنیه على مبادئ المدینه المثالیه. المبدأ الأول فی Utopia هو أن نکون معًا. معناه أن الجمیع یجب أن یحضروا فی مجلس الإمام الحسین ، الأغنیاء والفقراء ، الرجال والنساء ، الأطفال والمراهقون کلهم ​​حاضرون! من خلال ارتداء الملابس السوداء ، یختبرون الصداقه والتعاطف مع بعضهم البعض تحت ظلال اللطف الإسلامی. تساعد الحرکات الإیقاعیه ومقاطع الفیدیو الموسیقیه ورضات الصدر والسلاسل فی التعاطف. الجمیع یرددون قصیده معا. وأداء حرکات إیقاعیه. حرکاتهم الإیقاعیه أو تلاوه الشعر هو تفسیر للتضحیه والمحبه والصداقه التی تصل إلى صداقه الله وتنفیذ أمره بالحقیقه والعداله ، فهی تنزع السموم من جسدهم وأرواحهم. یضیئون ویملئون القلوب بحب الله. لکن هذا لا یکفی ، یتم تقدیمهم مع الشای والشراب لتقویه جسدهم وروحهم المطهرین. تقدیم الشای هنا لا یعنی مجرد تناول الطعام ، ولکنه أیضًا یضخ الحب والصداقه والحقیقه فی روحک. من أجل استکمال هذه العنایه بالجسم المتعب ، یتم إعطاؤهم طعامًا خاصًا (قیامه الإمام الحسین). ولکن ما هو أفضل من أن الطعام لیس للحضور فقط! یقولون إن أولئک الذین لم یأتوا یجب إطعامهم مجانًا. وهذا الطعام هو طعام الحب والحنان. یقولون إن الشخص الذی لم یأت ، ربما یکون مریضاً ومعوقاً ، یجب أن یعتنی به. ربما یکون غاضبًا ، یجب أن تشتری لطفه. وربما لم یکن یعلم ، یجب إبلاغه أیضًا. لذلک ، یتم فحص جمیع الحاضرین والغائبین. أی أنه أمر الإمام الحسین وأولاده. حسب الأستاذ قمشی ، من هو أکثر على قید الحیاه من الإمام الحسین (ع)؟ حی یعنی أن تکون صاحب العمل وهو الذی یجمع کل شیء: حب الحسین یجمانه

Gaýtalanýan we ýetip boljak utopiýa

Global oba ýa-da hyýaly şäher ýa-da bir dünýä hökümeti günsaýyn gazanylýar. Bu, şaýylaryň taryhda eden tagallalarynyň we munuň üçin syýahat edenleriniň we görgüleriniň netijesidir. Halkara Hüseýin gününe (Aşura) ýakynlaşanymyzda adamlar birek-birege mähirli bolýarlar, heläkçilikler we düzgün bozmalar ýok bolýar, asman we ýerdäki betbagtçylyklar togtadylýar we ykdysadyýeti erkinleşýär. Bu, Taňrynyň ýagşylygynyň we bereketleriniň gerimini giňeltmek üçin her ýylky maşkdyr. Aşura däl raýatlyk ýagdaýynda gaharly, egoist we ýalançy adamlar özleri döreden günbatar güýmenjelerinden dynmaga we ýalňyş ymamlar tarapyndan taýýarlanan dabaralara ugrukdyrmaga synanyşýarlar. Ymam Huseýniň jaýlanyş ýygnanyşygy birnäçe gün ozal çagalardan maliýe sadakalaryny ýygnamakdan başlaýar we adamlar parahatçylykda we howpsuzlykda nagt we nagt däl sowgatlar berýär. Eldersaşulularyň kömegi bilen gara mata satyn alyp, tekeh ýa-da hosseiniyeh diýilýän otaglary emele getirýärler. Otaglar her seýilgähde we köçede, her öýde we aýlagda emele gelýär. Ilkinji hereketi, geçip barýanlara çaý bermekdir. Käwagt çörek we hurma hem paýlanýar. Bu bolsa ylahy aýa we Aý täze ýylyna hoşniýetlilik we köp sowgat bermek diýmekdir. Her gün gün ýaşanda adamlar öz ýerleriniň we töwerekleriniň wagyzçysynyň sözlerini diňlemek üçin bu ýerlere ýygnanýarlar. Seminarlarda eýýäm tälim alan ýerli yglançylar yslam düzgünlerini beýan etmek bilen halky ideal şäher ýa-da Ymam Mahdiniň bitewi global hökümeti bilen tanyşdyrýarlar. Bu aňlatmalar, ideal şäheriň ýörelgelerine esaslanýan täze özüni alyp barşyň we gatnaşyklaryň döredilmegini aňladýar. Utopiýada ilkinji ýörelge bilelikde bolmakdyr. Diýmek, her kim gelmeli we Ymam Hüseýiniň mejlisinde baý we garyp, erkekler we aýallar, çagalar we ýetginjekler bar! Gara eşik geýip, yslam hoşniýetliliginiň kölegesinde birek-birege dostluk we duýgudaşlyk duýýarlar. Ritmiki hereketler, aýdym-saz wideolary, döş urmagy we zynjyrlar bu duýgudaşlyga kömek edýär. Her kim goşgyny bilelikde gaýtalaýar. we ritmiki hereketleri ýerine ýetirmek. Olaryň ritmiki hereketleri ýa-da goşgy okamak, Hudaýyň dostlugyna we hakykat we adalat buýrugynyň ýerine ýetirilmegine gurban, söýgi we dostlugy düşündirmekdir, bedenini we janyny detoksifikasiýa edýär. Lighteňilleşdirýärler we ýürekleri Taňrynyň söýgüsi bilen doldurýarlar. Thisöne bu ýeterlik däl. Olara arassalanan bedenini we janyny güýçlendirmek üçin çaý we şerap berilýär. Bu ýerde çaý bermek diňe iýmek manysyny aňlatmaýar, eýsem kalbyňyza söýgi, dostluk we hakykat hem siňdirýär. Tiredadaw beden üçin bu idegi tamamlamak üçin olara ýörite iýmit berilýär (Keima Ymam Huseýin). Theöne nahar diňe bir gatnaşyjylar üçin däl! Gelmedikleri mugt iýmitlendirmeli diýýärler. Bu iýmit bolsa söýginiň we mähiriň iýmitidir. Gelmedik adamyň, belki-de syrkaw we maýypdygyna ünsi çekmelidigini aýdýarlar. Belki-de, ol gaharlydyr, sen onuň gödekligini satyn almaly. Belki-de bilmän biler, oňa-da habar berilmelidir. Şonuň üçin bar bolan we ýok bolanlaryň hemmesi barlanýar. .Agny, Ymam Huseýniň we çagalarynyň buýrugy. Ustad Komşeýiň pikiriçe, Ymam Huseýinden (AS) has diri kim bar? “Alive” eseriň eýesi bolmak diýmekdir we hemme zady ýygnaýan adam: Hab al-Huseýn ajajamana

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

America and Europe should accept their collapse and not save more money for their people

حذف نام اسرائیل

موقعیت برای حذف نام اسرائیل از سازمان ملل فراهم است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *