خانه / تمدن پژوهی / دبیر شورای فرهنگ عمومی
دین اسلام و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی همه را به پوشیدن لباس عفیفانه و رعایت حجاب دعوت می کندôôôôôôôôôôôôf››ô

دبیر شورای فرهنگ عمومی

ستاد خبری یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ؛ اسماعیل شفاعی مدیرکل شورای فرهنگ عمومی اعلام کرد: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی، دبیر خانه کارگروه ساماندهی مد و لباس در وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی مستقر شده و از وظایف این کارگروه اتصال طراحان به تولید کنندگان و در نهایت بعد از گام تولید، عرضه وسیع آن در سطح جامعه در قالب لباس های زیبا، ارزان قیمت و عفیفانه است. قطعاً در برخی حوزه ها به عنوان مثال در حوزه تولید، تولید تولید کنندگان به لحاظ منابع مالی مشکل تولید انبوه دارند و وزارت صمت با هماهنگی ای که با کارگروه ساماندهی مد و لباس دارد، در بحث ارائه تحصیلات گردش در سرمایه در حال انجام اقداماتی هستند که تولید کنندگان با خیال آسوده در حوزه عفاف و حجاب تولید انبوه داشته باشند و بعد در سکو های فروشی که در مراکز استان ها ایجاد می‌شود، کار های خود را به مردم عرضه کنند. این ها مباحثی اند که مشخصاً به جهت اینکه در ساختار کارگروه ساماندهی مد و لباس قرار می‌گیرند، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود.
همچنین وی از اهداف حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخن گفت:
از حمایت های دیگر برگزاری اینگونه نمایشگاه ها است. قطعا این نمایشگاه ها می‌توانند تاثیر خود را در حوزه مد و لباس بر جای بگذارند؛ به این دلیل که طرح های جذاب و گوناگونی که در نمایشگاه ارائه شده اند، در مرحله بعد به تولید انبوه می‌رسند و این امر با هماهنگی ای که با تولید کنندگان اتفاق می افتد و بعد عرضه صورت می‌گیرد.
این سه گامی که عرض شد، یکی از اقداماتی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه عفاف و حجاب دنبال می‌کند.
اسماعیل شفاعی در باب برنامه های جلوگیری از ورود کالاهای خارجی غیر عفیفانه، بیان کرد: بخشی ازین امر برمی‌گردد به ساختار وزارت صنعت و معدن و تجارت که دوستان باید در حوزه واردات، باید نظارت جدی ای داشته باشند. گمرک جمهوری اسلامی و دستگاه های مربوطه که در این حوزه مسئولیت دارند باید تلاش کنند؛ گرچه امکان این هست که برخی اجناس به صورت قاچاق وارد کشور شوند و این را نمی‌شود کتمان کرد. به هر‌حال دستگاه های مربوط به نظر می‌رسد که فعالانه تلاش می‌کنند که این اتفاق نیفتد. به دو دلیل هم یک اینکه فرهنگ ما مورد خدشه واقع نشود و بحث رعایت عفاف و حجاب  که از تأکیدات دین مبین اسلام است و هم اینکه کالای ایرانی و تولید کننده های داخل کشور بیش ازین با ورود کالاهای معیوب و بی‌کیفیتی که از خارج کشور وارد می‌شود، متضرر نشوند.
خبرنگار: مبینا هوشمندی
۲۲ تیر ۱۴۰۱ ۲۲:۵۹
ستادخبری یازدهمین 

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دستور به کاخ سفید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *