خانه / تمدن پژوهی / استاندار فارس

استاندار فارس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس، «سید احسان اصنافی» شهردار شیراز، سردار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شیراز، «سید موید محسن نژاد» مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس، «محمدرضا رضایی کوچی» ،« رحیم زارع» و «حسین حسین زاده» از نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با هیات همراه صبح امروز (دوشنبه) با حضور در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از این مجموعه بازدید کردند.
استاندار و شهردار شیراز در مسیر بازدید خود از بخش‌هایی چون تالار شهادت، خیابان شهادت، تالار پیروزی و حقانیت، تالار خرمشهر و تالار سرانجام و پیروزی عبور کردند و با مقاطع تاریخی دوران دفاع مقدس و تحولات قبل، حین و بعد از جنگ بیشتر آشنا شدند.
بازدید از سراسرنما، نمایشگاه «در لباس سربازی» و کوچه‌ای که به صورت نمادین از خرمشهر پیش از آغاز جنگ طراحی شده بود و موزه مقاومت از دیگر بخش‌های این بازدید بود.
دکتر محمد هادی ایمانیه پس از بازدید از نمایشگاه در لباس سربازی که جلوه هایی از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس را به نمایش درآورده است کفت: ما افتخار می کنیم به داشتن رهبری که چه در دوران قبل از انقلاب و چه در جریان انقلاب و دوران دفاع مقدس و پس از آن؛ ایشان در همه عرصه ها پیشتاز بوده اند و به قول شهید سلیمانی عزیز که گفت: رهبران امت ما پیشتاز هستند و خودشان جلو می روند و به بقیه می گویند بیایید.
استاندار فارس در انتهای این بازدید گفت: از خلاقیت و هنری که در این مجموعه زیبا و فرهنگی به کار رفته شده بسیار لذت بردم و وجود چنین مراکزی یکی از نمونه های بارز جهاد تبیین است به خصوص برای نسل جوان ما که دوران دفاع مقدس را درک نکردند.
در ادامه این هیات از بخش های مختلف سراسرنمای مقاومت موزه همچون نمایشگاه ستاد بازسازی عتبات عالیات، و همچنین بخش نمایش سلاح‌های شخصی صدام و بخش مقاومت مردمی عراق شامل سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۷ نیز بازدید کردند که در بخش مقاومت مردمی عراق، ساختار حکومتی و نظامی گروه تروریستی تکفیری داعش در قالب اینفوگرافیک‌هایی به نمایش گذاشته شده بود.
بخش خرمشهر‌ها در پیش است دیگر قسمت سراسرنمای موزه بود که مورد توجه و تحسین هیات بازدیدکننده قرار گرفت. در انتها نیز غرفه حاج قاسم سلیمانی مورد بازدید قرار گرفت که در این بخش از تولد تا لحظه شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی به تصویر کشیده شده بود.
برنامه بازدید هیات استان فارس از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اقامه نماز جماعت ظهر به پایان رسید.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

پایان خود محوریها در تعریف حجاب

حجاب قانون خدایی هست و نباید مورد تعرض مادیگرایان و التقاطی ها باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *