سریه

گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سی و نهمین شماره ماهنامه فرهنگی و هنری «سرو» از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تیتر «قدس،آرمان اسلام» منتشر شد.
نشریه سرو از بخش‌های مختلفی تحت عنوان «راهیان»، «یادمان»، «راویان»، «دیده‌بان»، «گفتمان»، «پرسمان»، «ترجمان» تشکیل شده که هر بخش شامل موضوعات متنوعی است.
در این شماره از ماهنامه «سرو» سرمقاله‌ای به قلم دکتر علی اصغر جعفری با تیتر «آمریکا،از طبس تا عین الاسد» منتشر شده است.
در بخش یادمان سرو، در یادداشتی با عنوان «بدون ریشه نمی توانیم پرواز کنیم»؛پاسخ مکتوب دکتر«فابیو کاربنه» سفیر جهانی موسسه بین المللی صلح از طریق گردشگری به سوالات مطرح شده از جانب دکتر«مجتبی عبادی فتح» مسئول روابط بین الملل موزه، را آورده است. در قسمت دیگری از یادمان سرو، در گفت و گویی با «افشین سیمین مرام» معاونت مهندسی و امور یادمان های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، تحت عنوان «آیینه وحدت، شجاعت و ایستادگی» موزه دفاع مقدس استان آذربایجان غربی معرفی شده است.
در فصل راویان این شماره از نشریه سرو، در گفت وگویی با «سید محمد غرضی» از بنیان گذاران سپاه پاسداران، چگونگی شکل گیری و تاسیس سپاه و نقش وی در این زمینه بررسی شده است. در این بخش همچنین در مقاله ای با عنوان «عروج در پنجمین عبور» شخصیت خلبان شهید خسرو عبدالملکی از افسران عملیاتی نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس واکاوی شده است.
در قسمت دیده‌بان سرو در قالب مطلبی با تیتر « خلوت انس » گزارشی کوتاه از زندگی ادبی حضرت امام خامنه ای(حفظه الله) به قلم تحریر درآمده، علاوه بر این گزارشات و گفت‌وگوهایی با محور «شیوه بیان گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» و «آسیب شناسی طنز در سینمای دفاع مقدس»، منتشر شده است.
در ادامه این نشریه و در بخش‌های گفتمان سرو، پرسمان سرو، راهیان سرو و ترجمان سرو به موضوعاتی همچون ایران ابر قدرت، انقلاب اسلامی گسترده و فراگیر،نفع صهیونیست ها از جنگ تحمیلی بر علیه ایران، فلسطین از ابتدا تا روز نکبت،روز قدس و آرمان امت اسلامی، خلیج همیشه فارس و چگونگی جدایی بحرین از ایران پرداخته شده است.

گفتنی است نشریه سرو با مدیرمسئولی «علی‌اصغر جعفری» و سردبیری «محمود اکرامی» در ۱۲۰صفحه، از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چاپ و منتشر می‌شود

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بخش ویژه «کتاب و سینما» در جشنواره فیلم کوتاه تهران فراخوان داد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با اعلام جوایز نقدی بخش‌های مختلف؛بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و‌یکمین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *