خانه / تمدن پژوهی / طرح جامع بنیاد هزاره:

طرح جامع بنیاد هزاره:

گزارش شفقنا از نشست بررسی تحولات اخیر افغانستان و کشتار شیعیان هزاره در شهر اربرو سوئدن + تصاویر

شفقنا افغانستان – نشست بررسی تحولات اخیر افغانستان و کشتار شیعیان هزاره در شهر اربرو سویدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان؛ این نشست که به همت انجمن هزاره های شهر اربرو در تاریخ ۲۳ آپریل ۲۰۲۲ برگزار شد.

بزرگان و متنفذین مهاجر، تحصیل کردگان و جوانان در این جلسه ضمن هدردی و غم شریکی با جامعه تشیع الخصوص هزاره در افغانستان بر همفکری و تبادل نظر و بر ایجاد یک تشکیلات منسجم و پایدار که تمام انرژی خود را به امور افغانستان متمرکز کرده و رسیدگی به اوضاع جاری، همیاری با اقشار مستضعف و حمایت از دانش آموزان و دانشجویان را اولویت داشته باشد، تاکید کردند.

در این نشست تصمیم گرفته شد که با دعوت از سایر متنفذین و انجمن های هزاره در سویدن، یک نشست مشترک دایر گردد و طرح جامع بنیاد هزاره که توسط محمد بشیر ناصری تدوین شده است با آنها نیز به اشتراک گذاشته شود.
خلاصه طرح جامع بنیاد هزاره:
جامعه هزاره در هر ولایت در افغانستان را بین کشورهای اروپایی، امریکایی، آسیایی، استرالیا و کانادا برحسب تعداد مهاجرین ساکن در این کشورها تقسیم گردد.
هریک از این کشورها در هر شهر یک گروه و در کل یک کمیته را تشکیل دهند که فعالیتهای حمایتی از این طریق اجرا شود و در نهایت برای انسجام امور یک شورای مرکزی جهانی داشته باشد.
اختصار فعالیت کمیته های کشورها:
-ایجاد کار گروه ولایتی و ولسوالی داخلی و خارجی
-حمایت از اقشار آسیب پذیر و مستمند
-ایجاد مدرسه، کتابخانه مجازی
-سوادآموزی بزرگسالان
-حمایت از فعالیتهای، علمی، هنری و ورزشی
-بسیج و هدایت کمک های کشور میزبان
-ایجاد اشتغال
در این مجلس قرار شد که تفصیل این طرح در جلسه مشترک با سایر شهرهای سویدن ارائه شود.
برای مثال اگر ولایت دایکندی با توضیحات فوق، به کشور سویدن که حدود ۳۰ هزار مهاجر هزاره دارد تعلق گیرید، این ولایت ۹ ولسوالی دارد که متناسب با پراکندگی مهاجرین در شهرهای سویدن کار گروه ولسوالی با اشتراک چند شهر بزرگ شکل گرفته و فعالیتها آغاز خواهد شد.
این طرح علی رغم بزرگی ولی در اجرا بسیار بصورت ساده و اجرایی می باشد که با سیاستهای اتخاذ شده همواره در حالت توسعه و پایدار خواهد بود.
بعد از ختم ماه رمضان قرار یک جلسه سراسری هزاره در کشور سویدن با دعوت از تمام تشکلها و انجمن ها به میزبانی اربرو برگزار گردد.

انتهای پیام

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

پزشکان با در خواست های نجومی مانع می شوند

در خواست دستمزد های نجومی پزشکان مانع اصلی بیمه همگانی و درمان رایگان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *