خانه / جشنواره / ذبیح الله مجاهد پشت توطئه ایرن هراسی افغانها
ذبیح الله مجاهد پشت توطئه ایرن هراسی افغانها

ذبیح الله مجاهد پشت توطئه ایرن هراسی افغانها

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تجمع ها در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات و سنگ پرانی های پراکنده ای که صورت گرفته است، با یاد آوری مسئولیت قطعی هیات حاکمه سرپرستی افغانستان در حفظ و صیانت از امنیت اماکن دیپلماتیک، تاکید کرد: امنیت کامل سفارت و نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان می بایست به صورت کامل تامین و تضمین های لازم برای فعالیت امن این نمایندگی‌ها ارائه گردد.

🔹سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و چند لایه دو ملت ایران و افغانستان و چند دهه میزبانی محترمانه دولت و ملت ایران از مردم افغانستان، نسبت به طراحی های توطئه گران و بدخواهان دو کشور ایران و افغانستان هشدار داد.

🔹خطیب زاده تاکید کرد، متاسفانه برخی کلیپها و اظهار نظرها با هدف ایران یا افغانستان هراسی در حال انتشار است که تحریک عواطف مردم دو کشور را هدف قرار داده و هوشیاری بیش از پیش مردم و مسئولین دو کشور را می طلبد .

🔹سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان عنوان کرد :با سفیر و مسئولین نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در تماس مستمر هستیم .

امینیان: اگر ایران بد است، چرا مهاجران افغانستانی به کشورهای دیگر نمی‌روند

شفقنا افغانستان- سفیر ایران در افغانستان تاکید کرد که بدرفتاری با مهاجران افغانستان سیاست جمهوری اسلامی ایران نیست و درحال حاضر هم سفارت افغانستان در تهران که مربوط به دولت پیشین افغانستان است با دولت سرپرست همکاری می کند.

به گزارش شفقنا افغانستان و به نقل از ایسنا، بهادر امینیان سفیر کشورمان در افغانستان در گفت وگو با شبکه خبری طلوع نیوز که بخش هایی از آن منتشر شده درباره تصاویر منتشر شده که در آن ادعای اذیت و آزار مهاجران افغان مطرح شده، اظهار داشت: ما یک کشور مستقل هستیم اگر کسی غیر قانونی از دیوار خانه شما بالا بیاید، شما چه کار می کنید؟

وی تصریح کرد: ما یک گروهی داریم به نام سازمان مجاهدین خلق که چند هزار نفر فقط کلیپ تولید می‌کنند علیه جمهوری اسلامی ایران. اینها حتی در افغانستان هم فعالیت دارند.

سفیر کشورمان در کابل تاکید کرد بدرفتاری با مهاجران افغانستان سیاست جمهوری اسلامی ایران نیست و در حال حاضر هم سفارت افغانستان در تهران که مربوط به دولت پیشین است با دولت سرپرست همکاری می کند.

امینیان خاطرنشان کرد: امیدوارم مسایل افغانستان حل شود و در اینجا آشتی ملی به وجود آید و همه اقوام خودشان را در حکومت شریک بدانند.

وی درباره تصویری از نوع برخورد با مهاجران که در دست مجری برنامه بود، گفت: اگر ایران این اندازه بد است براساس تصویری که شما در دست دارید یا این افراد می گویند چرا مهاجران به بقیه کشورها نمی‌روند؟ می روند ایران؟

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روزمعلم و شهادت استاد مطهری

بسم الله و سلام وعرض تبریک تقدیم به کسانی که به ما مفیدها آموختند🌴 امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *