خانه / جشنواره / روسیه در حال فروپاشی
طالبان به‌عنوان یک «دولت نامشروع» حق ندارد که مدیریت نمایندگی سیاسی افغانستان در خارج از کشور را به عهده بگیرد و به طور مسئولانه با جهان تعامل داشته باشد.

روسیه در حال فروپاشی

سفارت افغانستان در مسکو به طالبان تسلیم شد

شفقنا افغانستان- وزارت امور خارجه‌ی حکومت سرپرست طالبان اعلام کرد که سفارت افغانستان در مسکو، پایتخت روسیه به دیپلمات این گروه سپرده شده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، عبدالقهار بلخی، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان امروز (شنبه، ۲۰ حمل) در تویتی نوشته است که این وزارت از حکومت روسیه به‌خاطر اعطای اعتبارنامه به دیپلمات این گروه، برای تامین روابط میان دو طرف قدردانی می‌کند.

بلخی نوشته است که طالبان به‌عنوان یک «دولت مشروع» حق دارد که مدیریت نمایندگی سیاسی افغانستان در خارج از کشور را به عهده بگیرد و به طور مسئولانه با جهان تعامل داشته باشد.

این در حالی است که تاکنون هیچ کشوری حکومت طالبان را به‌رسمیت نشناخته است و روابط رسمی دیپلماتیک با این گروه ندارد.

به تازگی چین نیز با حضور دیپلمات طالبان در سفارت افغانستان در پکن موافقت کرده است.

طالبان به سفارت‌های افغانستان در‌ ازبیکستان و پاکستان نیز دیپلمات‌های خود را اعزام کرده‌اند.

گفته می‌شود که در برخی از سفارت‌های دیگر از جمله ترکیه و ایران، دیپلمات‌های منصوب‌شده توسط حکومت پیشین با طالبان همکاری می‌کنند و از کابل هدایت می‌گیرند.

اکثریت سفارت‌های افغانستان در کشورهای خارجی، در کنترل دیپلمات‌های حکومت پیشین قرار دارند و این سفارت‌ها به‌دلیل عدم حمایت کابل با مشکلات مالی مواجه‌اند.

این درحالی است که با گذشت هشت ماه، تا کنون هیچ کشوری حکومت طالبان را به‌گونه‌ی رسمی به رسمیت نشناخته است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان

فیلم اصلی عشق اباد ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *