خانه / جشنواره / ترکیه افزون بر ۱۹ اردوگاه اصلی، ۱۱ پایگاه نظامی

ترکیه افزون بر ۱۹ اردوگاه اصلی، ۱۱ پایگاه نظامی

توسعه دامنه حضور نیروهای این کشور در عراق، مطرح شده است: «در برخی از گزارش‌های موثق منابع اطلاعاتی گفته می‌شود که ترکیه افزون بر ۱۹ اردوگاه اصلی، ۱۱ پایگاه نظامی اصلی در منطقه کردستان عراق دارد که این پایگاه‌ها و اردوگاه‌ها در منطقه‌های “بامرنی”، “شیلادزی”، “باتوفان”، “کانی ماسی”، “کیریبز”، “سنکی”، “سیری”، “کوبکی”، “کومری”، “کوخی سبی”، “سری زیر”، “وادی زاخو” و “العمادیه” مستقر هستند».

المیادین همچنین آورد: «در سال ۲۰۱۵ یعنی حدود یک سال پس از آنکه سازمان تروریستی داعش برخی از شهرهای عراق را تحت اشغال خود درآورد، ترکیه -طبق گزارش‌ها- اردوگاه‌های جدیدی را در شهرهای بعشیقه، صوران، قلعه جولان و زمار نوسازی کرد و همچنین اردوگاه‌هایش را در منطقه حریر واقع در جنوب اربیل را به یک پایگاه نظامی تبدیل نمود و در عین حال، پایگاه “سیدکان” را احداث کرد. این کشور همچنین چند مقر در شهرهای “دیانا” و “جومان” که در نزدیکی کوه‌های قندیل قرار دارند، ایجاد کرد تا تسلط خود را بر منطقه‌های “خنیر”، “خاوکورک”، “کیلاشین” تثبیت نماید و در نتیجه به مواضع تشکیلاتی حزب کارگران کردستان نزدیک شود».

بر اساس این گزارش، «شمار نظامیان ترکیه (افسران و سربازان) مستقر در پایگاه‌ها و اردوگاه‌های یادشده چیزی حدود بیش از ۷ هزار نیرو برآورد می‌شود که در مساحتی تقریبا ۱۰۰ کیلومتری در عمق خاک عراق در تردد هستند. اضافه بر پایگاه‌ها و مقرهای نظامی،  دستگاه اطلاعات ترکیه (MIT) در سطح گسترده‌ای از منطقه کردستان فعالیت دارد و طبق گزارش‌ها، سرویس اطلاعات این کشور چهار مقر اصلی در عمادیه، ماتیفا، زاخو و کاراباسی در مرکز شهر دهوک دارد».

المیادین ادامه داد: «مأموریت مقرهای اطلاعاتی متنوع است به‌نحوی که این مأموریت‌ها تنها محدود به حمایت از اقدامات نظامی علیه حزب کارگران کردستان و تقویت آن نمی‌شود بلکه اقدام در زمینه برخی مسائل سیاسی و غیرسیاسی را نیز در بر می‌گیرد. در عین حال، این سازمان از روابط مثبت با برخی از گروه‌ها، احزاب، شخصیت‌های عراقی، کُردی و ترکمن و عربی بهره می‌برد. از آنجا که آنکار اعتقاد دارد اقتصاد یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین ستون‌ها و پایه‌های توسعه دامنه حضور و گسترش است، تنها به حضور نظامی و اطلاعاتی در عراق و ثبیت آن بسنده نکرده بلکه آن را با حضور اقتصادی در زمینه سرمایه‌گذاری‌های نفتی تقویت کرده است به‌نحوی که چند شرکت نفتی این کشور در هشت میدان منطقه کردستان فعالیت دارند».

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Due to the people's need for prayer, the White House was changed to the place of Friday prayers in Washington. And people can pray there every Friday. Thanks to Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States from the Mahin party

آیا یهودیان به بهشت می روند؟

هر سوال مطرح در ذهن هرکسی، داستان و پاسخی دارد که: با دیگری متفاوت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *