خانه / تمدن پژوهی / مسلمانان شهر اودسا اوکراین

مسلمانان شهر اودسا اوکراین

ویدیو: افطار مسلمانان اودسا در سایه حمله روسیه به اوکراین

شفقناافغانستان- مسلمانان شهر اودسا اوکراین که در محاصره نیرو‌های روسی است، ماه رمضان را با اولین افطار در محاصره و بمباران آغاز می‌کنند. اودسا در ساحل دریای سیاه یک بندر راهبردی مهم و پایگاه اصلی نیروی دریایی اوکراین است. تصرف این شهر محور تمرکز روسیه بوده است زیرا به مسکو اجازه می دهد کریدور زمینی را به «ترانس نیستریا/ Transdniestria» ایجاد کنند. ترانس نیستریا ولایتی در شرق مولداوی است که به زبان روسیه صحبت می کنند و میزبان سربازان روس است.

اقامه نماز تراویح پس از ۸۸ سال در مسجد ایاصوفیه

شفقناافغانستان- صدها نمازگزار در ترکیه روز گذشته نماز تراویح را در مسجد ایاصوفیه در مرکز شهر استانبول اقامه کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقناافغانستان به نقل از آناتولی، این در حالی است که از هشتاد و هشت سال پیش تاکنون، چنین نمازهایی در این مسجد اقامه نشده بود.

اقامه نماز تراویح به صورت جماعت در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا در ترکیه ممنوع شده بود.

کاربران فضای مجازی در ترکیه تصاویری را از مسجد ایاصوفیه منتشر کرده اند که اقامه نمازهای مستحب تراویح را در این مسجد بزرگ و تاریخی نشان می دهد.

نخستین افطاری رمضان ۲۰۲۲ در آمریکا +تصاویر

شفقناافغانستان-بسیاری از مسلمانان ساکن واشنگتن و اطراف آن، در اولین افطار ماه مبارک رمضان در یکی از مساجد آمریکا گرد هم آمدند.

انتهای پیام

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

پزشکان با در خواست های نجومی مانع می شوند

در خواست دستمزد های نجومی پزشکان مانع اصلی بیمه همگانی و درمان رایگان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *