خانه / جشنواره / نوروزتان پیروز باد

نوروزتان پیروز باد

برگزاری مراسم باشکوه بزرگداشت روز بین المللی نوروز در ژنو

مراسم بزرگداشت روز بین المللی نوروز به ابتکار نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو و مشارکت و همکاری ۱۱ کشور دیگر حوزه نوروز شامل افغانستان، جمهوری آذربایجان، هند، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و پاکستان برگزار گردید.
با توجه به خاتمه کلیه محدودیتهای کرونایی از روز ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در سوییس، این مراسم باشکوه و با استقبال تعداد قابل توجهی از سفرا دیپلماتها، هموطنان مقیم سوییس و مدیران ارشد سازمانهای بین المللی مستقر در ژنو از جمله
خانم تاتیانا ولووایا، مدیرکل دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو، آقای دارن تانگ مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو)، و نیز سفیر سوییس به نمایندگی از دولت میزبان بر گزار شد که در این نشست سخنرانی و فرارسیدن نوروز را تبریک گفتند.
اسماعیل بقایی هامانه سفیر و نماینده دایم کشورمان از طرف سفرای ۱۲ کشور حوزه تمدنی نوروز سخنانی ارایه نمود و سفرای افغانستان، جمهوری آذربایجان، هند، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و پاکستان طی سخنان کوتاهی نوروز را از منظر فرهنگ و تمدن خود تعریف کردند. اغلب سخنرانان با تکیه بر آنچه که به عنوان “روح و سنت نوروز” توصیف کردند، خواستار همبستگی جهانی برای نیل به جهانی صلح آمیز و همراه با برادری و عدالت شدند.
در ادامه این مراسم که در مقر سازمان جهانی مالکیت معنوی برگزار شد کلیپ های کوتاهی حاوی مراسم و سنت های نوروزی و نیز جاذبه های طبیعی و تاریخی ۱۲ کشور به نمایش گذاشته شد.
سپس گروه موسیقی سنتی ایرانی به ارایه موسیقی پرداخت که مورد توجه زیادی قرار گرفت.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۰ روز ۲۱ مارس هرسال را بعنوان روز بین المللی نوروز نامگذاری کرد و از کشورها درخواست نمود با برگزاری مراسم و آیین های مختلف، این روز را گرامی داشته و پیام انسانی نوروز را ترویج نمایند. نوروز از سال ۲۰۰۹ به عنوان یکی از نمودهای میراث غیرملموس مشترک بشری شناسایی نموده است. طی دو سال گذشته امکان برگزاری حضوری مراسم نبود و در سال جاری با اغتنام فرصت برچیده شدن محدودیتهای کرونایی از ۱۲ فروردین این مراسم به طرز باشکوهی با مشارکت حدود هزار نفر برگزار شد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان

فیلم اصلی عشق اباد ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *