خانه / تمدن پژوهی / شورای علمای شیعه

شورای علمای شیعه

شورای علمای شیعه خواستار باز شدن دروازه مکاتب به روی دختران دانش‌آموز شد

شفقنا افغانستان- شورای علمای شیعه افغانستان با نشر بیانیه ای خواستار باز شدن دروازه های مکاتب به روی دختران دانش آموز شده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، متن بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
عن النبی(ص): طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِیضَهٌ عَلَى کُلِّ مُسْلِمٍ وَ مُسْلِمَه.
دین مقدس اسلام که با امر بخواندن آغاز یافته است؛ مسلمانان ( اعم از زن و مرد) را چنان ترغیب به فراگیری علم و دانش نموده که بعد از اعمال و مناسک واجبه، در هیچ امری بدان حد تحریص و تاکید ننموده است و آیات مطهره قرآن کریم و سنن و سیره ی پیشوایان دین گواه این حقیقت است. و به همین دلیل مسلمان ها در طول قرون متمادی پیشوایان و پرچمداران علوم( دینی و دنیایی) بوده اند.
باتوجه به حقایق فوق و وعده های قبلی حکومت، خبر بسته ماندن مکاتب دخترانه( از صنف ۷ تا ۱۲ ) در آغاز سال تحصیلی جاری، مایه‌ی تاثر ملت مسلمان افغانستان و شگفتی جهان گردید.
یقینا ادامه چنین وضعی خسارات عظیمی ملی و بین المللی بر ملت افغانستان تحمیل خواهد کرد. و چنین کاری هم زیان بزرگ ملی است و هم ظلم نا بخشودنی نسبت به دختران کشور.
شورای علمای شیعه افغانستان بازگشایی این مکاتب را مسئولیت شرعی و قانونی حکومت میداند و از امارت اسلامی می خواهد که هرچه عاجلتر بدین امر اسلامی و ملی اقدام ورزد.
مسلما دختران نجیب و متدین افغانستان، چنانکه تا حال ملتزم به رعایت احکام شرعی ودستورات دینی بوده اند، بعد از این نیز قواعد ومقررات شرعی را رعایت خواهند نمود و از این بابت جای هیچگونه نگرانی نخواهد بود.

والسلام

شورای علمای شیعه افغانستان

۶حمل ۱۴۰۱ه.ش.  برابر با۲۳شعبان المعظم۱۴۴۳ه.ق

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ترافيك گرسنه ها و بيكار ها و ندار ها!

ترافیک گرسنه ها و بیکار ها و ندار ها!

آیا ترافیک سنگین جاده ها نشان بی پولی ، بیکاری ، فقر و گرسنگی مردم ایران است؟ آیا اینها فقط تعداد انگشت شماری هستند؟ خط فقر کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *