خانه / تمدن پژوهی / سازمان ملل را ایرانی ها درست کردند

سازمان ملل را ایرانی ها درست کردند

نوروز ایرانی در سازمان ملل

جشن نوروز در سازمان ملل به همت و ابتکار ایران برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، جشن نوروز در سازمان ملل به همت نمایندگی ایران در این سازمان برگزار شد.
در این مراسم که سفرای ۱۱ کشور دیگر برگزار کننده جشن نوروز نیز حضور داشتند؛ مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: در زندگی انسان لحظات و رویداد‌هایی وجود دارد که از ابعاد ماندگار معنوی و فرهنگی برخوردار بوده و در عین حال صد‌ها میلیون نفر در سراسر جهان آن را ارزشمند دانسته اند و گرامی می‌شمارند. نوروز با پشتوانه‌ای چند هزار ساله از تاریخ، تمدن و فرهنگ، یکی از این لحظات ماندگار در خاطره جمعی نسل‌ها و جوامع مختلف است. علاوه بر این، نوروز نه تنها یک پل مستحکم میان گذشته، حال و آینده است بلکه همچنین نماد پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های مشترک و در عین احترام به تنوع فرهنگی است که در بستر تاریخ از یک نسل به نسل بعدی منتقل می‌شود.
دبیرکل سازمان ملل هم گفت جشن نوروز شگفت انگیز است. سازمان ملل حالا سال هاست نوروز را در تقویم خود ثبت کرده است.

سازمان ملل را ایرانی ها درست کردند
سازمان ملل را ایرانی ها درست کردند

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دستور به کاخ سفید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *