خانه / تمدن پژوهی / قاچاق انسان

قاچاق انسان

مقابله کارآمد با قاچاق انسان نیازمند تلاش و همکاری جهانی است
نماینده مردم کنگاور در مجلس در یکصد و چهل و چهارمین اتحادیه بین المجالس جهانی، گفت: دولت‌ها با همکاری مجالس، وظیفه دارند تا اقدامات جداگانه و مشترک برای ارتقاء سطح استاندارد زندگی، اشتغال و شرایط پیشرفت و توسعه اقتصادی و اجتماعی، ارائه راهکار برای مشکلات بین‌المللی اقتصادی، بهداشتی و سایر مسائل مربوطه، همکاری آموزشی و فرهنگی در سطح بین الملل به عمل آورند.
رضایی

به گزازش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی رضائی نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات اعزامی به اجلاس ١۴۴ اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) در بالی_ اندونزی در نشست کمیته دائمی دموکراسی و حقوق بشر با موضوع «توقف قاچاق انسان و نقض حقوق بشر» امروز سه شنبه دوم فروردین ١۴٠١  سخنرانی کرد.

وی گفت: قاچاق انسان، در سال‌های اخیر رشدی فزاینده یافته و کشورهای بی‌شماری را در معرض آسیب قرار داده و جهانی‌شدن، یکی از عوامل تأثیرگذار بر افزایش قاچاق انسان است و اقدامات بین المللی صورت گرفته در مقابله با قاچاق انسان و امضا و تصویب آن به وسیله کشورهای جهان و جرم انگاری این پدیده با توجه به مندرجات اساسنامه دیوان بین المللی کیفری دلایلی محکم بر  جهانی شدن این مقابله است.

رضائی افزود: جمهوری اسلامی ایران همگام با جامعه جهانی اسناد ۱۹۰۴ ،۱۹۱۰، ۱۹۲۱ و ۱۹۳۳ میلادی سازمان ملل متحد را به تصویب رسانید و در راستای اجرای آن ها نیز قوانینی وضع کرد. از این رو، مجلس شورای اسلامی نیز متأثر از نگرانی ها و تلاش های بین المللی و در کنار گزارش چندین مورد قاچاق انسان در ایران، در سال ۱۳۸۳ قانون هشت ماده ای «مبارزه با قاچاق انسان» را تصویب کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر این نکته تاکید کرد که تهیه و تصویب اسناد بین المللی و منطقه ای از یک سو و تلاش دولت ها در جهت اجرای تعهدات ناشی از الحاق به اسناد از سوی دیگر و جرم انگاری اعمال همراه با قاچاق انسان توسط یک مرجع قضایی بین المللی بیانگر جهانی شدن مبارزه با قاچاق انسان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به وجود همکاری های بین المللی و اقدامات دولت ها در سطح ملی، بر این نکته تصریح کرد که قاچاق انسان رشد فزاینده، سود سرشار و متقاضیان بسیار دارد و هم چنان موجب نگرانی جامعه بین المللی است و مقابله کارآمد با این پدیده نیازمند تلاش و همکاری جهانی است.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس در پایان گفت:  به طور کلی دولت‌ها با همکاری مجالس، وظیفه دارند تا اقدامات جداگانه و مشترک برای ارتقاء سطح استاندارد زندگی، اشتغال و شرایط پیشرفت و توسعه اقتصادی و اجتماعی، ارائه راهکار برای مشکلات بین‌المللی اقتصادی، بهداشتی و سایر مسائل مربوطه، همکاری آموزشی و فرهنگی در سطح بین الملل به عمل آورند و به حقوق بشر و آزادی برای همه مردم فارغ از نوع آنها احترام گذاشته و از آن مواظبت کنند./

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از رئیسی توسط شادمهر

میزبانی دیار «کریمه اهل بیت» از رئیس دولت مردمی  در دیدار رئیس‌جمهور با آیت‌الله العظمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *