خانه / جشنواره / مذاکره با ایران، رفع تحریم برای افغانستان

مذاکره با ایران، رفع تحریم برای افغانستان

مجوز تازه وزارت دارایی امریکا برای تسهیل فعالیت‌های تجاری در افغانستان

شفقنا افغانستان- وزارت دارایی ایالات متحده‌ی امریکا برای تسهیل فعالیت‌های تجاری در افغانستان، مجوز جدید صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، این وزارت در اعلامیه‌ای گفته است که براساس مجوز جدید، مؤسسات مالی، سازمان‌های غیردولتی و بین‌المللی و شرکت‌های بخش خصوصی می‌توانند همزمان با پیروی از تحریم‌های ایالات متحده، در معاملات و فعالیت‌های گسترده در افغانستان شرکت کنند.

طبق مجوز تازه، معاملات با ادارات دولتی حکومت سرپرست طالبان نیز مجاز است.

وزارت خارجه‌ امریکا هم گفته است که تحریم‌ها بر طالبان همچنان پابرجاست؛ اما اقدام تازه فعالیت شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های کمک‌رسانی را تسهیل می‌کند که با نهادهای حکومتی افغانستان که توسط افراد تحریم‌شده رهبری می‌شوند، کار می‌کند. این فعالیت در بخش پرداخت مالیات، محصول گمرکات و معاملات دیگری که نیازمندی‌های بشری به آن وابسته است.

وزارت خارجه امریکا در این اعلامیه گفته است که برای بازسازی اقتصاد افغانستان در کنار مردم این کشور خواهد بود. این وزارت پیش از این هم مجوزهای مالی برای تسهیل کمک‌رسانی به مردم افغانستان صادر کرده بود.

روی‌کارآمدن طالبان که منجر به قطع کمک‌های خارجی و وضع محدودیت مالی شد، اقتصاد افغانستان را که به حمایت‌های خارجی وابسته بود، با فروپاشی کامل مواجه کرده است.

گفته می‌شود در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر قرار دارند و همچنین بیش از نیمی از جمعیت کشور با گرسنگی شدید مواجه‌اند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

جهان برای ایران شد و آنها خبرندارند

L'Amérique est la 32ème province et l'Europe est la 33ème province de l'Iran et la langue officielle est le persan. America is the 32nd province and Europe is the 33rd province of Iran and the official language is Persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *