خانه / جشنواره / در واگذار زمین دقت کن

در واگذار زمین دقت کن

🌷میلاد امیرالمومنین (ع) میارکباد (۳)
📝 از نامه امیرالمومنین به مالک اشتر:
🔸«به هیچ یک از اطرافیان و بستگان خود زمینی از اراضی مسلمین وامگذار، و طمع نکنند که قراردادی به سود آنها منعقد سازی که مایه ضرر سایر مردم باشد،‌خواه در آبیاری و یا عمل مشترک دیگر،‌ به طوری که هزینه های آن بر دیگران تحمیل شود و سودش برای آنها باشد که این عیب و ننگش برای توستدر دنیا و آخرت..

🔹از میان مردم برترین فرد را در نزد خود برای قضاوت برگزین. از کسانی که مراجعه فراوان آنها در تنگنا قرار ندهد و برخورد مخالفان او را به خشم و کج خلقی نکشاند. در اشتباهاتش پافشاری نکند و بازگشت به حق برای او سخت نباشد.

🔸اعوان و انصار خویش را سخت زیر در نظر بگیر که اگر یکی دست به خیانت زد او را زیر تازیانه کیفر گیر و به مقدار خیانت مجازات کن. سپس او را در مقام خفت و خواری بنشان و نشان خیانت بر او بنه و او را به چنان به جامعه معرفی کن که مایه عبرت دیگران گردد..
#بدون_شرح

یکی از شبها نزدیکی‌های سحر سید ساجدی با چشمانی گریان به سراغ من آمد، او پس از اینکه مقداری اشک ریخت، گفت: در عالم خواب به پشت بام آسایشگاه رفتم دیدم که در شب تاریک و سرمای زمستان یک انسان بزرگواری در حال قدم زدن می‌باشد، از همان ابتدا به قلبم الهام شد که او آقا امام علی(ع) است، جلو رفتم و سلام کردم و آقا با مهربانی و تبسم، جوابم را دادند، افتادم و دست و پای شان را بوسیدم، پس ازاین چند لحضه‌ای کنار آقا بودم، عرض کردم، یا امیرالمومنین (ع) در این سرمای سخت و شب تاریک در اینجا چه می‌کنید؟… “آقا فرمودند: شما بروید بخوابید، از روزی که شما را اسیر کردند من شما را مهمان خود می‌دانم و از شما نگهبانی می‌کنم، با شنیدن این جمله گریه‌ام گرفت و از خواب بیدار شدم…”
#کتاب_شهداواهل_بیت، #ناصرکاوه
خاطره‌ای از مرحوم حجت الاسلام #فضایل_امیرالمؤمنین‌ ابوترابی

✅روزی شخصی خدمت حضرت علی (ع): می رود و می‌گوید: ❣ یا امیر بنده به علت مشغله زیاد نمیتوانم همه دعاها را بخوانم،چه کنم؟👌حضرت علی (ع) فرمودند: خلاصه ی تمام ادعیه را به تو میگویم، هر صبح که بخوانی گویی تمام دعاها را خواندی.
۱⃣ الحمدلله علی کل نعمه
🌻خدا را سپاس و حمد می گویم برای هر نعمتی که به من داده است
۲⃣ و اسئل لله من کل خیر
🌷 و از خداوند درخواست میکنم هر خیر و خوبی را
۳⃣ و استغفر الله من کل ذنب
🌼 و خدایا مرا ببخش برای تمام گناهانم
۴⃣ واعوذ بالله من کل شر
🌹 و خدایا به تو پناه می برم از همه بدی ها. بحارالانوار، جلد ۹۱، صفحه ۲۴۲ Hi

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سلبریتی های کور و کر و لال و بی خاصیت

آنهاییکه برای یک زن فاحشه نوحه سرایی می کردند، حالا معلوم است که چرا در مورد غزه ساکت هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *