خانه / جشنواره / ظلم روسیه

ظلم روسیه

🔴 برخی از ستم‌ها و تحمیلات ۱۸۰ ساله روسیه بر ایرانیان

✍️ رضا احمدی:
چندی است که در تریبون‌های مختلف داد دفاع از روسیه بلند است و دفاع از روسیه در کرامت کرملین هم دمیده می‌شود.

🔻سخن‌ها از تریبون‌های صاحبان مقام، کسانی که از آنها انتظار نمی‌رود این‌گونه سینه چاک شده‌اند. در کتاب‌های تاریخی، ستم‌های بسیاری که از سوی روس‌ها، بعد از سقوط صفویه بر ملت ما روا داشته‌اند، موجود است. آیندگان چه قضاوتی می‌کنند؟

🔻بعد از سقوط دولت صفویه در سال ۱۱۳۵ بحران صد ساله‌ای در ایران رقم زده شد و آثار شوم آن را تا امروز شاهد هستیم. دولت‌های استعماری روس و انگلیس با همدستی، دولت فقیر و ضعیف ایران را به روش‌های مختلف آزار می‌دادند. اسناد این فشارها و تحمیلات در عصر قاجار و پهلوی موجود است. ایران در عصر قاجار میدان رقابت و مداخلات دولت‌های روس و انگلیس بود.

🔻آقامحمدخان قاجار توانست تا سال ۱۱۷۵ ایران را یکپارچه سازد. او همچنین در پی آزادسازی ایالت‌های غرب و شرق خزر از نفوذ روس‌ها بود ولی به قتل رسید.

🔻بعد از وی فتحعلی شاه به دنبال بازگرداندن، شهرهای تفلیس، ایروان، گنجه، باکو و… به ایران بود که با جنگ تحمیلی ۲۰ ساله روس‌ها علیه ایران روبرو شد و مجبور شد تن به عهدنامه تحمیلی گلستان و سپس ترکمانچای دهد.

🔻سوم شهریور ۱۳۲۰ انگلیس و شوروی روزگار تلخی در دوره پهلوی برای ایرانیان رقم زدند. شوروی از شمال، زمین، دریا و هوا به ایران، بعنوان کشوری بی‌طرف حمله ورشد.
#اصلاح_طلبان_نیوز

https://t.me/+iK-468eUZ8tlYTQ0

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روزمعلم و شهادت استاد مطهری

بسم الله و سلام وعرض تبریک تقدیم به کسانی که به ما مفیدها آموختند🌴 امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *