خانه / جشنواره / «فرج‌اله سلحشور»

«فرج‌اله سلحشور»

 

تلویزیون ایران ساخته نشده بودند، هرچند او به عنوان بازیگر فعالیت بیشتری در سینمای ایران داشته است.
تمرکز سلحشور تا سال ۱۳۷۶ روی بازیگری بود و در شش فیلم مختلف به ایفای نقش پرداخت هرچند در فیلم «ایوب پیامبر» او علاوه بر بازی ، تهیه‌کننده و کارگردان هم بود. او در سال ۶۱ با فیلم « توبه نصوح» به عنوان بازیگر کارش را در سینمای ایران آغاز کرد. در «گورکن» ساخته محمدرضا هنرمند نه تنها به عنوان بازیگر که نقش چهره‌پرداز را هم به عهده داشت. سلحشور در فیلم «پرواز در شب» فیلم موفق رسول ملاقلی‌پور جایگاهی به عنوان یکی از بازیگران فیلم های جنگی برای خودش دست و پا کرد.
او بعد از اولین کارگردانی‌اش در سینما با فیلم «ایوب پیامبر» تنها یکبار دیگر و در فیلم «دنیای وارونه» محصول سال ۱۳۷۶ ساخته شهریار بحرانی به‌عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخت و بیشتر فعالیتش را معطوف به ساخت آثاری کرد که کسی به سراغشان نرفته و یا شانس تولیدش را پیدا نکرده بود.
هرچند تنها فیلم سینمایی که کارگردانی کرد «ایوب پیامبر» بود اما در ساخت سریال، «مردان آنجلس» و « یوسف پیامبر» را ساخت. او سریال بزرگ «حضرت موسی» را نیز در ادامه به تصویر در آوردن روایت های قرآنی کلید زده بود اما بیماری سخت امانش نداد و در نهایت این پروژه را ناتمام گذاشت.
فرج‌اله سلحشور سریال‌ها و فیلم‌هایی را با اaستفاده از روایات و داستان‌های قرآنی ساخت؛ موضوعاتی که شاید اگر نساخته بود تا الان هنوز هم تولید نشده بود. بعد از درگذشت سلحشور در سال ۱۳۹۴ به نظر می‌رسد هنوز فیلمسازی که بتواند کارهایی که در حیطه فعالیت های او بود انجام بدهد، خودش را نشان نداده است.
او علاوه برعشق و علاقه ای که به سبک خاصی از کارها داشت و بیشتر داستان های قرآنی را به تصویر می کشید، اعتبار و اعتماد لازم را برای ساخت چنین آثاری به دست آورده بود. موضوعی که شاید برای هر فیلمساز  دیگری به این سادگی به دست نیاید.

* محمود عامل

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کشتی های مجاز باید حامل دانشجویان باشند

According to Yemen, only ships carrying at least ten American student fighters are allowed to pass to Gaza

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *