خانه / تمدن پژوهی / مرگ تدریجی دشمنان

مرگ تدریجی دشمنان

نماینده ولی فقیه درسپاه:انقلاب اسلامی مرگ تدریجی دشمنان را رقم زده است

اهواز – ایرنا – نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: دشمن به این باور رسیده است که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی او را رقم زده و همه ما باید احساس کنیم که در این میدان جنگ هستیم و از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین عبداله حاجی‌صادقی روز دوشنبه در جمع روحانیان خوزستان در مجتمع فجر اهواز با تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب(س) بیان کرد: با توجه به بیانات دیروز رهبر معظم انقلاب، یکی از ابعاد زندگی حضرت زینب(س) که از بعد پرستاری ایشان بزرگتر و برای روحانیت الگو است، همان بعد نهضت و جهاد تبیین بود.

وی افزود: حضرت زینب(س) به ما آموخت آنجا که حقیقتی را تشخیص دادیم با صراحت و با جرات باید سخن بگوییم؛ باید اهل جهاد تبیین بود و ما نیز هم اکنون به این مصداق از جهاد، بسیار نیازمندیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه روحانیت افتخار دارد که وارث ماموریت انبیا است، گفت: دین خدا صامت نیست که هر شخصی قرائتی از آن را ارایه کند، سخنگوی دین پیامبر(ص) بوده و اهل بیت(ع) نیز باغ ورود به معارف دین هستند و در زمان غیبت این روحانیت است که سخنگو و مبین دین است.

وی ادامه داد: همچنین دفاع از دین، شان دیگر روحانیت است که از اهل بیت(ع) آموخته‌ایم. حضرت زهرا(س) نیز به ما آموخت، هر زمانی دین خدا به خطر بیفتد خود و فرزندانش جانشان را فدا می کنند. امام حسین(ع) نیز به ما این را آموخت و روحانیت آن را به ارث برده است.

برگزاری کنگره چهار هزار طلبه شهید در اسفند امسال

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی گفت: در اوایل اسفند امسال کنگره چهار هزار روحانی شهید برگزار می شود که قطعا آمار آن بیش از این تعداد است چرا که بسیاری از شهدای ما به عنوان طلبه شناخته نشده اند.

وی بیان کرد: یکی از رسالت‌های روحانیت که از اهل بیت(ع) آموخته است، دفاع از دین در برابر تحریف، فتنه، و هجمه نظامی دشمن است؛ هرکجا اسلام را خطری تهدید کرد، روحانی آنجا باید آبرو بدهد تا دین خدا زنده بماند.

وی ادامه داد: شان دیگر روحانیت، مدیریت راهبری، ایثار الی المطلوب، پذیرفتن مسوولیت‌ها در نظام ولایی و وارد میدان شدن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: روحانیت در موقعیت‌های مختلف ثابت کرد که بهترین راه تقرب به خداوند خدمت به مردم است؛ طلبه ها در بحث کرونا و رعایت شان مومنان تاکنون به خوبی عمل کرده اند.

وی افزود: وضعیت شناسی و زمان شناسی یکی دیگر از موارد مهم در بین جامعه روحانیت است؛ رهبر معظم انقلاب در مباحث بصیرتی با صراحت می فرمایند، مسلمان و اسلام بارها از دین شناسانی که زمان‌شناس و موقعیت شناس نبودند، ضربه خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی ادامه داد: یکی دیگر از موارد مهم خطر شناسی است و روحانیان باید بدانند در شرایط کنونی کدام خطر اسلام و انقلاب را  تهدید می‌کند. آیا امروز خطر از بین رفتن ارزش‌ها،معروف شدن منکرها و منکر شدن معروف ها است؟ باید مراقب باشیم عملیات‌های فرعی ما را از میدان اصلی عملیات غافل نکند.

وی گفت: اکنون دشمن به دنبال آن است که ارکان انقلاب را از کار بیندازد، ولایت را کمرنگ جلوه دهد و مردم را بی انگیزه و ناامید کند و در نهایت بعد سلبی انقلاب که همان استکبارستیزی است را غیر موفق جلوه دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت:الزام دیگر برای مقابله با توطئه‌های دشمنان، داشتن نسخه و راهبرد است که از ویژگی‌های بارز روحیه جهادی و انقلابی است.

وی بیان کرد: اکنون بیش از همیشه در حوزه‌های علمیه به فرهنگ جهادی نیاز داریم. امروز باید بگوییم برای حفظ دین خدا آمادگی داریم که همه زندگی خود را بدهیم.

۱۸۹ روحانی شهید خوزستان در دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع)

نماینده ولی فقیه در سپاه خوزستان نیز گفت: جامعه روحانیت در ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی عرصه های جهاد، شهادت و ایثارگری  پیشتاز بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا رستگار افزود: نقش روحانیت در تاریخ انقلاب اسلامی و پیش از آن بی بدیل بوده و شهدای زیادی در این مسیر جان خود را به اسلام و نظام تقدیم کردند.

وی بیان کرد: جامعه روحانیت در دوران دفاع مقدس و همچنین در تمامی بحران های نظیر سیل و کرونا در خط مقدم حضوری فعال داشتند و همچنان در اقدامات فرهنگی و جهادی پرچمدار این نظام اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه خوزستان یادآور شد: تاکنون ۳۶۰ نفر از علمای روحانی خوزستان در مسیر حفظ ارزش های نظام و انقلاب در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم حضور داشته‌اند که ۱۸۹ نفر به شهادت رسیده  و این مسیر الهی همچنان ادامه دارد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مصوبه نام اسرائیل باید باطل گردد

ویتعین على الزعماء الإسلامیین أن یزیلوا اسم إسرائیل من الأمم المتحده وأن یعلنوا بطلان قرار ۱۹۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *