خانه / تمدن پژوهی / وقتی مراجع به وظایف خود عمل نمی کنند

وقتی مراجع به وظایف خود عمل نمی کنند

به گزارش جواد رضایی خبرنگار ماهین نیوز

یک دادگاه غیررسمی در لندن می کند: رئیس‌جمهور چین مسئول نسل‌کشی اویغورها است

شفقناافغانستان- دادگاه غیررسمی وکلا در انگلیس رییس جمهور چین را مسئول اصلی نسل‌کشی مسلمانان اویغور معرفی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقناافغانستان به نقل از رویترز، یک دادگاه غیر رسمی متشکل از وکلا و فعالان حقوق بشری اعلام کرد: رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، مسئولیت اصلی نسل کشی، جنایت علیه بشریت و شکنجه اویغورها و اعضای دیگر اقلیت‌ها در منطقه سین کیانگ را بر عهده دارد.

چین این دادگاه را غیرقانونی دانسته و آن را ساخته و پرداخته دشمنان پکن برای نشر اکاذیب و تحریف معرفی کرده است. مسئول این دادگاه یک وکیل انگلیسی به نام جفری نیس است. کنگره بین‌المللی اویغورها از این وکیل انگلیسی خواسته بود دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات چین تشکیل دهد.

چین به زندانی کردن یک میلیون مسلمان اویغور، شکنجه و بیگاری کشیدن از آنان متهم است. چین همچنین به کنترل جمعیت مسلمانان در استان سین‌کیانگ و اعمال فشار فرهنگی و اقتصادی به آنان متهم است. پکن همه این اتهامات را رد و آن را فشار غرب بر خود می‌داند.

این دادگاه در بیانیه پایانی خود اعلام کرد: جمهوری خلق چین مرتکب نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت و شکنجه علیه شهروندان اویغور، قزاق و سایر اقلیت‌های قومی در منطقه شمال غربی چین معروف به سین کیانگ شده است. دادگاه متقاعد شده است که رئیس جمهور شی جین پینگ و سایر مقامات ارشد در جمهوری خلق چین و ححزب کمونیست این کشور، مسئولیت اصلی اقداماتی را که در سین کیانگ رخ داده است بر عهده دارند.

وزارت خارجه چین همه اتهامات مطرح شده در این دادگاه را دروغ خوانده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دستور به کاخ سفید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *