خانه / جشنواره / مساجد جایگزین مدارس فرسوده

مساجد جایگزین مدارس فرسوده

بنام رزاق
مدرسه یاری چیست؟
مدرسه یاری فرایندی است که خیرین (۱- دانش‌آموزان ۲- اولیای دانش‌آموزان ۳- مربیان ۴- مابقی جامعه (اعم از حقیقی و حقوقی)) با مشارکت خودشان از طریق بسیج سرمایه‌های (۱- اعتباری (۱- انسانی ۲- اجتماعی ۳- ارتباطی ۴- سازمانی) ۲- مالی (۱- فیزیکی ۲- پولی)) برای بهبود کمیت و کیفیت کلاس‌های مدارس فیزیکی و مجازی با هدف تحقق تربیت نیروی انسانی جامعه برای بالندگی، رشد و توسعه کشور مبادرت می‌کنند.
در مدرسه یاری عناصر مدرسه یعنی دانش‌آموز، محتوا، خدمات، کلاس و غیره با مشارکت جمعی مبنای بهبود کمی و کیفی هستند.
شرح فرایند مشارکت خیرین در مدرسه یاری:
ابتدا باید همه ذینفعان در تعریف اشتراک داشته باشند و سپس برای نیل به آن راهکارهای متفاوت تهیه و اجرا کنند.
محور مدرسه یاری مدیران مدارس و کادر آموزشی با انگیزه و آگاهانه است تا خیرین را برای تحقق تربیت فوق بسیج کند. ضرورت ایجاد انگیزه و آگاهی از این ظرفیت و اقدام و اجرا و تهیه گزارش برای ارزشیابی کنند و روش ایجاد انگیزه و توانمندسازی به این ظرفیت جزو برنامه باید قرار گیرد.
ذینفعان مدرسه یاری چه کسانی هستند؟ دانش‌آموزان، اولیاء دانش‌آموزان، مدیر و معلمین و مربیان مدرسه، خیرین ساماندهی شده در قالب انجمن‌های خیریه و انجمن‌های علمی و …
در مدرسه یاری چه فعالیت‌هایی قابل اقدام است؟
۱- از ابتدا برای ساخت مدرسه که عنوان مدرسه‌سازی بر آن گذاشته شده است تمرکز کنیم، البته برای ساخت مدرسه مجازی سرفصل جدایی لازم است تبیین گردد یعنی هر مدرسه فیزیکی باید حتماً برای خودش یک مدرسه مجازی داشته باشد.
۲- برای ساخت مدرسه مجازی باید از سکوی یکپارچه استفاده شود ولی با رویکرد هر مدرسه یک مدرسه مجازی برای خودش مستقل و با استفاده از سکوی ملی ایجاد کند و این سکو باید از طریق ذینفعان هر مدرسه بالأخص دانش‌آموزان بارگذاری شود؛ و تولید محتوای بومی یک فرایند تربیتی است. در درون هر مدرسه هر کلاس باید بتواند ضمن هماهنگی با سایر کلاس‌ها بتواند برای خودش مستقل خدمات بدهد و بگیرد.
۳- در موقع ثبت‌نام دانش‌آموزان از ظرفیت خیرین بالأخص اولیای دانش‌آموزان و شبکه خیرین تمامی دانش‌آموزان از معاینه جسمی و روانشناسی و استعداد سنجی و موارد مشابه برخوردار شوند و نتایج آن به‌طور محرمانه به خانواده و مدیریت مدرسه برای بهبود و تصمیم‌گیری منعکس شود و پرونده هر دانش‌آموز برای تکمیل در دوران تحصیل تشکیل و تغییرات ثبت و ضبط گردد.
۴- تجهیز مدارس با همکاری خیرین بالأخص دانش‌آموزان
۵- تعمیر مدارس با همکاری خیرین بالأخص دانش‌آموزان
۶- نگهداری مدارس با همکاری خیرین بالأخص دانش‌آموزان
۷- آموزش نیروی انسانی مدارس
۸- تأمین کمبود نیروی انسانی و همچنین تأمین نیروی انسانی مکمل (فوق‌برنامه)۴
۹- تأمین محتواهای مرتبط با نیازهای هر دانش‌آموز
۱۰- با توجه به اینکه در آینده نه‌چندان دور با زنجیره بلوکی (block chain) برای هر دانش‌آموز آموزش و محتوای خودش باید ارائه شود، زمینه اجرایی شدن این فرایند در برنامه ملحوظ شود.
۱۱- تمامی موارد فوق در قالب تأمین جمعی سرمایه با روش‌های مختلف قابل‌اجرا و رصد است. (گنجینه یا دست‌به‌دست)

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سلبریتی های کور و کر و لال و بی خاصیت

آنهاییکه برای یک زن فاحشه نوحه سرایی می کردند، حالا معلوم است که چرا در مورد غزه ساکت هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *