خانه / جشنواره / انار طارم

انار طارم

[۱۰/۲۸،‏ ۱۸:۱۵] ‏‪+۹۸ ۹۱۲ ۱۹۷ ۵۳۷۵‬‏: اَنار درختی نسبتاً مقاوم و سازگار هست که به خوبی قابلیّت رشد و نموّ در مناطق نیمه خشک را دارد و از قدیم الأیام جزء درختان بومی طارم میباشد و انواع محلّی آن با طعم شیرین، مَلَس و ترش در اغلب روستاهای طارم رویش دارند.
از جمله ی روستاهای طارم که محصولات انارشان معروفیّت بیشتری دارند، میتوان روستای سَنگان در بخش طارم سفلی و روستای کلوییم در شهرستان طارم را برشمرد.
لازم به ذکر است که علاوه تولید و فروش میوه انار در بیشتر روستاهای شهرستان طارم، بخش طارم سفلی و همچنین شهرستان خلخال از عمده ترین سوغات انواع رُب انار با طعم شیرین، مَلَس و ترش است….
[۱۰/۲۸،‏ ۱۸:۴۹] ‏‪+۹۸ ۹۱۲ ۱۹۷ ۵۳۷۵‬‏: در نقاط پایکوهی و با شرایط میکرو کلیما(اقلیمچه) معتدل و نیمه مرطوب بخش چورزق شهرستان طارم و همچنین روستای سنگان واقع در دهستان خندان بخش طارم سفلی با وضعیت توپوگرافی میانکوهی از انواع انار با مزه شیرین و دانه درشت تولید و عرضه میشود.
در نقاط مرتفع دهستان چوقور بخش طارم سفلی و دهستان خورش رستم جنوبی شهرستان خلخال و ییلاقات کم ارتفاع دهستان دَرّام شهرستان طارم و … به صورت خودرو درختان انار وجود داشته و میوه هایی کوچک با طعم ترش برداشت شده که رُب انار ترش بسیار نافعی از آن استحصال میشود

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان

فیلم اصلی عشق اباد ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *