خانه / جشنواره / شهردار منطقه یک در چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار :

شهردار منطقه یک در چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار :

شهردار منطقه یک در چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار :

ضوابط بازدارنده در مصرف انرژی لازمه ساختمان پایدار است
اصلاح فرایند ساخت و ساز و اعمال ضوابط بازدارنده در مصرف انرژی ساختمان ها را از نظر پایداری به وضعیت مطلوب می رساند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه در چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار که با محوریت مصرف بهینه انرژی و با حضور سازندگان و شرکت های انرژی و… از  ۴ تا ۶ آذر  در بوستان گفتگو در حال برگزاری است با بیان مطلب فوق اظهار داشت: اصلاح فرایند ساخت و ساز در نظام ساخت و ساز کشور که وظیفه سازمان نظام مهندسی است و اعمال قوانین بازدارنده در راستای کاهش مصرف انرژی می تواند وضعیت مطلوبی از نظر پایداری و انرژی در ساختمان ها ایجاد کند.
موسوی تصریح کرد: در حال حاضر متوسط مصرف گاز طبیعی به ازای هر متر مربع مسکونی در شهر تهران ۴ برابر استاندارد جهانی است که هدف این برنامه کاهش مصرف و افزایش صرفه جویی در کشور است. 
شهرار منطقه یک اجرایی شدن مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان را یکی از لازمه های ساختمان پایدار عنوان کرد و گفت : فقدان سازنده ذی صلاح یکی از دلایل نرسیدن به نتیجه مطلوب است و حتی اگر تولیدکنندگان ، ساختمان را هم منطبق با استاندارد  و با برچسب انرژی هم بسازند باز نیازمند نگهداشت مناسب است تا پس از گذشت چند سال وضعیت ساختمان همان شرایط زمان تولید را داشته باشد .
وی با اشاره به اینکه باید مبحث ایمنی ساختمان به بحث انرژی پیوند داشته باشد افزود: با الزامات قانونی می توانیم برای ساختمان هایی که مصرف انرژی بالا دارند یک عامل بازدارنده ایجاد کنیم تا در مصرف انرژی صرفه جویی  و اجازه حیات در شهر داشته باشند.
موسوی استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر را مصوبه شورای اسلامی شهر تهران دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از مجتمع ها اجازه نصب سلول های خورشیدی بر روی بام ها را نمی دهند که این امر نیازمند الزام قانونی است  و از سویی می توانیم مزرعه های انرژی را در حریم شهر تهران توسعه دهیم و به تولید انرژی انبوه برسیم .
گفتنی است چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار  تا ۶ آذر در  بزرگراه چمران نرسیده به تقاطع بزرگراه جلال آل احمد ، مجتمع نمایشگاهی بوستان 

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اسکار اسلامی

سینمای نجیب ایران در یافتن راه خود با سنگلاخ های عظیم و چالش های بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *