خانه / تمدن پژوهی / درگیری میان‌گروهی طالبان

درگیری میان‌گروهی طالبان

جزئیات درگیری میان‌گروهی طالبان به روایت بلومبرگ

شفقنا افغانستان- بلومبرگ، خبرگزاری آمریکایی به جزئیات درگیری میان‌گروهی مقام‌های طالبان در کاخ ریاست جمهوری افغانستان پرداخته که طی روزهای اخیر رخ داده است.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، «ملا عبدالغنی برادر، چهره شناخته شده‌ای که مذاکرات صلح با آمریکا را به پیش برده بود در اوایل ماه سپتامبر (اواسط ماه سنبله/شهریور) به صورت فیزیکی مورد حمله یکی از سران شبکه حقانی در کاخ ریاست جمهوری افغانستان قرار گرفته است.»

به گفته منبع، علت این درگیری اختلافات فکری مقامات طالبان برای تشکیل کابینه بوده است.

بلومبرگ افزوده است: عبدالغنی برادر، بر تشکیل کابینه‌ای فراگیر که شامل سران غیرطالبان و دیگر قومیت‌ها باشد، اصرار داشته است تا این کابینه برای جامعه جهانی مورد پذیرش قرار بگیرد اما خلیل الرحمن حقانی از صندلی خود برخواسته و شروع به ضرب و شتم ملا برادر کرده است.

گفته شده که پس از این حادثه، محافظان امنیتی در ریاست جمهوری وارد این نزاع شده و اقدام به تیراندازی به سوی یکدیگر کرده که طی آن تعدادی از آنها کشته و مجروح شدند.

به گفته منبع، در این درگیری ملا برادر آسیبی ندید اما به رسم اعتراض از کابل خارج شده و راهی قندهار شده است.

گفته می‌شود که در این درگیری رئیس سازمان اطلاعات پاکستان نیز حضور داشته و از حقانی‌ در برابر ملا عبدالغنی برادر حمایت کرده است.

این درحالی‌ست که در روزهای اخیر، ملا برادر در صحبت کوتاهی که با تلویزیون ملی افغانستان داشت از صحتمندی و سلامتی‌اش خبر داد و درگیری میان‌گروهی طالبان را رد کرد.

اما عدم حضور ملا برادر در کابل و انزوای وی در محافل سیاسی، شک و تردیدهایی مبنی بر اختلافات عمیق وی با گروه حقانی را سبب شده است.

در گزارش بلومبرگ همچنان آمده است که روابط میان گروه حقانی و طالبان مدت‌هاست که با تنش همراه است.

گفتنی ملا برادر از دوران نوجوانی با ملا عمر نخستین رهبر طالبان دوست بود و ملا عمر او را «برادر» خود خطاب می‌کرده است و از همین جهت به عنوان «ملا بردار» نیز یاد می‌شود و یکی از چهار نفری است که ۲۶ سال قبل گروه طالبان به رهبری ملا عمر را تاسیس کرده‌اند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

As a result of the follow-ups of Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States, America has now become the 32nd province and Europe the 33rd province of Iran, and the official language of the world is Persian! But the authorities do not know. And even if they hear, they will not believe

انگلیس خومونه

مجلس انقلابی باید تصویب کند که آمریکا استان سی و دوم و اروژا، استان سی و سوم اسران است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *