خانه / جشنواره / پشه سه قلب دارد

پشه سه قلب دارد

[۹/۶،‏ ۷:۵۹ قبل‌ازظهر] ‏‪+۹۸ ۹۱۲ ۱۰۰ ۴۱۷۹‬‏: ســوال❓

 

🗯️👤چراخداوند در قرآن مجید از پشه صحبت به میان آورده است❓

 

✍پــاسخ

👈زیرا پشه از لحاظ خلقت بسیار عجیب و غریب است،که علم امروزی تازه اندک نکاتی را از خلقت پشه کشف نموده است،واین نکات عبارتند از:

➖همه موجودات دنیا سی و اندی دندان دارند، *اما پشه ۴۸ دندان دارد*.

➖همه موجودات دنیا از یک فیل گرفته تا یک مگس،همه وهمه یک قلب دارند،

🦟 *اما پشه سه قلب دارد*.

 

➖همه موجودات دنیا دو چشم دارند،مگر گه گاهی بصورت خارق العاده ای موجودی سه یا چهار یا تا ٣٢ چشم داشته باشد *و این در حالی است که پشه با وجود اینکه بسیار کوچک است۱۰۰چشم دارد*.

 

➖🦟 *پشه دو نوع پا دارد،نوعی برای حرکت کردن برجاهای زِبر،و نوعی برای حرکت نمودن بر جاهای لیز همانند شیشه، که معمولا راه رفتن برآن غیر ممکن است*.

 

➖🦟 برای تشخیص نوع خون، *راداری دارد که هواپیماهای امروزی،با این همه پیشرفت علم باز هم کمتر از آن برخوردار هستند*.

 

➖🦟 *نیش او در قابی همانند کیف قرار گرفته است تا به میکروب آلوده نگردد*، وبعد از نیش زدن آن را پاک نموده و بار دیگر در قاب موجود قرار می دهد.

 

➖🦟 این پشه هایِ ماده هستند که انسان را نیش میزنند، *اما پشه های نر هرگز انسان را نیش نمی زنند*،

🦟 و این نکته را از کلمه “بعوضه”که در آخر آن “تاء”تأنیث وجود دارد ، می توان استنباط کرد.

 

➖🦟 پشه های ماده بخاطر تهیه نمودن پروتئین برای تخم هایی که در شکم،و یا رَحَمِ خود دارند انسان را نیش می زنند، و *کسانی که می گویند پشه ها ما را نیش نمی زنند راست می گویند چرا که پروتئین مورد نظر در خون انها موجود نیست*، تا پشه آن خون را بمکد.

 

➖🦟 از فاصله ای دور،و در اوج تاریکی از طریق حرارت موجود در بدن، توان تشخیص دادن رگی راکه خون در آن جاری است دارد.

 

➖🦟 هنگامی که دستمان را بجایی می بریم که فکر می کنیم پشه بر آن نشسته است،زمانی است که دیگر پشه کار خود را انجام داده،و خون لازم را کشیده است و بی حسی قبلا صورت گرفته توسط پشه، کم کم از بین رفته است.چون نیش پشه نازک وشبیه سوزن آمپول است،ماده ای را با خون انسان مخلوط می کند و خون را رقیق می سازد، تا به آسانی خونِ مکیده شده،از منفذ موجود در نیش او جاری گردد.

 

➖🦟 پشه موجودی پاک خور است ، وغالبا از گل و گیاهِ پاک تغذیه می نماید،

 

➖🦟 گرچه بسیاری از مردم فکر می کنند پشه خون خوار است،و کما اینکه قبلا هم اشاره نمودم بخاطر برطرف کردنِ نیازِ تخم هایی که در شکم دارد،که همانا پروتئین است، خون می مکد.

 

➖🦟 *در هر یک ثانیه ۶۰۰ بار بالهایش را به هم می زند*، و بر اثر سرعت جهش بالهایش صدایی تولید می شود،که معمولا به آسانی قابل سمع است.

➖🦟 با پاهایش،تخم گلهای گوناگون را جابجا می نماید و باعث بارور شدن گلهایِ ماده می گردد.

 

➖🦟 فکر نکنیم که پشه مستقیما ، و در مرحله اول نیش خود را وارد رگ می نماید بلکه در هنگام نیش زدن،قبل از نیش زدن،محل موردنظر را همانند دکتری جراح با دندانهای خودشکافته ، وسپس باوارد کردنِ نیش از رگ خون می گیرد.

 

🟡🟡🟡

و مهمتر از همه *برپشت این پشه حشره ای قراردارد که ‏حتی ازپشه هم کوچکتراست وازخون بدن پشه تغذیه می کند* .

 

*سبحان الله !‏*

 

✍🏻 و *برپشتش حشراتی قرمزرنگ وکوچک به نام ‏mite‏ زندگی می کنند که ‏ازخون بدن پشه تغذیه می کنند ومشاهده ی آنها با چشم غیرمسلح به دلیل حجم کوچکشان بسیار ‏مشکل است*

 

🗯️👤 *شاید اکنون ‏بتوانیم دقت کلام خداوند بلندمرتبه را درقرآن کریم به درستی درک کنیم که می فرماید : (بَعُوضَهً فَمَا ‏فَوْقَهَا)…یعنی : (پشه وآنچه بربالای اوست)…*

فسبحان الله خالق کل شیء…والحمدلله رب العالمین ‏‏…‏سبحان الله ‼️

 

📖 هَٰذَا خَلْقُ اللَّهِ فَأَرُونِی مَاذَا خَلَقَ الَّذِینَ مِن دُونِهِ ۚ بَلِ الظَّالِمُونَ فِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ فَبِأَیِّ حَدِیثٍ بَعْدَهُ یُؤْمِنُونَ

 

# پشه_در_قرآن

 

👤تفکر در خلقت این موجود ریز یکی از میلیاردها میلیارد موجودات موجود ناشناخته و عجیب و الخلقه انسان را به تفکر وامیدارد.

تفکر و ایمان به خالق جهان را بدنبال دارد.

[۹/۶،‏ ۸:۰۲ قبل‌ازظهر] ‏‪+۹۸ ۹۱۲ ۱۰۰ ۴۱۷۹‬‏: جلوگیری از گزیده شدن با نیش پشه:

 

از آنجائیکه پشه ها وقتی دمای هوا زیر ۱۰ درجه سانتی گراد است به خواب زمستانی می روند یا می میرند، بیشتر سر و کله شان در فصل گرما پیدا می شود.

 

در اواخر فصل بهار و در طول ماه های تابستان، زمانی که پشه زیاد است، دانستن راه های جلوگیری از گزیده شدن توسط پشه ضروری است. در ادامه چند راه ساده برای جلوگیری از گزش پشه جمع آوری شده است:

 

١- از جاهایی که آب ساکن است دور بمانید. چراکه آب ساکن، می تواند پشه ها را جذب کند، بخصوص هنگام غروب و شب، موقعی که پشه ها فعال تر هستند.

 

٢- از اسپری ها یا محصولات دافع حشرات حاوی DEET با غلظت حداقل ۱۰% تا ۳۵% استفاده کنید. معمولا پشه ها شما را از طریق یافتن موادی مثل کربن دی اکسید پیدا می کنند. DEET توانایی پشه ها را در شناسایی این مواد مختل می کند و باعث می شوند آنها کمتر موفق به یافتن و نیش زدن شما شوند.

 

٣- با پوشیدن لباس های آستین بلند و شلوارهای بلند، نواحی در معرض نیش خوردگی پوست را بپوشانید.

 

۴- دستگاه با قرص هایی برای دور کردن حشرات موذی در شب که بهترین و مطمئن ترین راه حل هست

[۹/۶،‏ ۸:۰۴ قبل‌ازظهر] ‏‪+۹۸ ۹۱۲ ۱۰۰ ۴۱۷۹‬‏: درمان نیش زدگی پشه

 

خود درمانی با داروهایی شیمیایی ممنوع

 

از محرک های دمایی استفاده کنید:

 

قرار دادن کمپرس سرد یا گرم روی جای نیش پشه، می تواند خارش ناشی از آن را کم کرده و کاری کند که بتوانید راحت تر آن را تحمل کنید.

 

دقت کنید آنچه را که به عنوان کمپرس استفاده می کنید به اندازه کافی گرم یا سرد کرده باشید. در عین حال سرما یا گرما نباید به اندازه ای باشد که منجر به آسیب دیدگی پوست شود. اگر کمپرس خیلی گرم باشد، احتمال دارد پوست را بسوزاند، اگر هم خیلی سرد باشد احتمال دارد پوستتان تحریک شود. بهتر است توصیه های زیر را دنبال کنید:

 

١- برای سرما درمانی

 

روی نیش پشه به مدت ۱۰ دقیقه کمپرس سرد قرار دهید. بهتر است بین پوست و کمپرس یخ یک پارچه نازک قرار دهید.

 

٢- برای گرما درمانی:

 

به مدت ۳ تا ۵ ثانیه روی نیش پشه، کمپرس گرم قرار دهید.

[۹/۶،‏ ۸:۰۶ قبل‌ازظهر] ‏‪+۹۸ ۹۱۲ ۱۰۰ ۴۱۷۹‬‏: چه موقعی باید برای نیش پشه به پزشک مراجعه کرد؟

 

در اکثر مواقع نیش پشه فقط موجب آزردگی خاطر فرد می شود و خود به خود بعد از حدودا یک هفته برطرف می شود.

 

اگر بعد از اینکه پشه شما را نیش زد، علائمی شبیه به آنفولانزا یا تب را تجربه کردید، می بایست برای دریافت مراقبت های پزشکی فورا به اورژانس مراجعه کنید. چراکه این علائم می توانند نشان دهنده ی عفونت ناشی از ورود باکتری به پوست باشند. این نوع عفونت ها نیاز به درمان فوری توسط پزشک دارند.

 

اگر ناحیه گزیده شده توسط پشه، شروع به قرمز شدن و تورم شدید کرد، یا قرمزی آن به دیگر نواحی پوست هم منتشر شد، احتمال آنکه یک عفونت در حال پیشروی باشد، وجود دارد.

 

علائم شبه آنفولانزا یا تب می توانند نشانه ی مبتلا شدن به بیماری های منتقله توسط پشه هم باشند. برخی از چنین بیماری هایی عبارتند از بیماری ویروس نیل غربی، یا عفونت ناشی از ویروس آنسفالیت اسبی شرقی.

 

اگرچه نادر است، اما عفونت ناشی از ویروس آنسفالیت اسبی شرقی، در امتداد سواحل آتلانتیک و خلیج فارس شایع تر است.

 

بیماری ویروس نیل غربی، شایع تر است و مواردی از ابتلا در کشورهای سراسر دنیا دیده شده است. با این حال از هر ۱۵۰ بیمار، فقط یک نفر آنها آلوده به عفونت جدی می شود.

 

و هشدار

سالانه ٢ میلیون نَفَر با نیش پشه کشته می شوند

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

جهان برای ایران شد و آنها خبرندارند

L'Amérique est la 32ème province et l'Europe est la 33ème province de l'Iran et la langue officielle est le persan. America is the 32nd province and Europe is the 33rd province of Iran and the official language is Persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *