خانه / جشنواره / هر پنج ساعت یک کودک افغان

هر پنج ساعت یک کودک افغان

سازمان نجات کودکان: در ۲۰ سال گذشته هر پنج ساعت یک کودک افغان کشته و یا معلول شده‌است

شفقنا افغانستان_  سازمان جهانی نجات کودکان، آماری را منتشر کرده که براساس آن در دو دهه جنگ اخیر افغانستان، به طور اوسط در هر پنج ساعت یک کودک کشته و یا معلول شده‌است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، این آمار همزمان با خروج آخرین سربازان امریکایی از افغانستان اعلام شده‌است. آخرین دسته از نظامیان امریکایی که در میدان هوایی کابل مستقر بودند، شب گذشته خارج شدند و به این ترتیب، حضور ۲۰ ساله امریکا در افغانستان پایان یافت.

براساس آمار سازمان نجات کودکان، در دو دهه اخیر، در کل حدود ۳۳ هزار کودک در افغانستان کشته و یا معلول شده‌‌اند.

این سازمان افزوده‌است که موارد مرگ ناشی از گرسنگی، فقر و بیماری شامل این آمار نشده و شمار واقعی کودکانی که در ۲۰ سال گذشته در جنگ آسیب دیده‌اند بسیار بالاتر است.

حسن نور؛ مدیر حوزه‌ آسیا در سازمان نجات کودکان گفته است: «درحالی که آخرین پروازهای نظامی کابل را ترک می‌کنند، واقعیت تلخ این است که همراه این هواپیماها، پوشش بین‌‌المللی و توجه و حمایتی که افغانستان طی چند هفته گذشته داشت هم احتمالا محو می‌شود.»

آقای نور افزوده که «بقیه جهان به کار خود مشغول هستند؛ اما میلیون‌ها کودک افغان شب گرسنه، اندوهگین و نامطمیین از آینده سر به بالین می‌گذارند».

او می‌گوید، آنچه که بعد از ۲۰ سال در افغانستان به جا مانده، نسلی از کودکانی است که تمام عمرشان با مصیبت‌های جنگ همراه بوده و رنج انسانی جنگ در دهه‌ گذشته نیز خارج از حد تصور بوده‌است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Due to the people's need for prayer, the White House was changed to the place of Friday prayers in Washington. And people can pray there every Friday. Thanks to Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States from the Mahin party

آیا یهودیان به بهشت می روند؟

هر سوال مطرح در ذهن هرکسی، داستان و پاسخی دارد که: با دیگری متفاوت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *