خانه / رفح و غزه / آموزش و فرهنگ جهانی

آموزش و فرهنگ جهانی

یکی از طرح های مهم جهانی، آموزش و فرهنگ جهانی است. به این منظور که: همه مردم جهان تحت آموزش مستمر و رایگان باشند. کودکان همه جهان، باید به مدرسه بروند ، حداقل شش سال ابتدایی را دوره بگذرانند. خواندن ، نوشتن ، یک زیان خارجی و کامیوتر را آموزش ببینند. هزینه آن ها یکجا ، و از بودجه جهانی، تامین شود. دراین بودجه جهانی ،همه معادن و منابع، انفال، محسوب و برای همه باید یکسان هزینه شود. زبان فارسی، به علت قدمت تاریخی، باید در تمامی متون آموزش داده شود. این آموزش، برای فارسی زبانان، به عنوان زبان اصلی، و برای غیر فارسی زبانان، به عنوان زبان دوم تدریس شود. و دراین شش سال ،کودکان قادر باشند متون هزار ساله مهمی مانند: بوستان ، گلستان سعدی و دیوان حافظ را بخوانند . پشتوانه ادبیات فارسی، نه فقط به قدمت هزار ساله آن است، بلکه به خاطر غنای موضوعات است. فرمول های جامعه شناسی، روانشناسی ، علوم سیاسی ،اداری ، اقتصادی که در یک جمله، یا چند جمله، ابو نصر فارابی ،عمر خیام ،  یا فردوسی وجود دارد . هیچکس در جهان نیست که، خود را از نصایح رودکی، شاعر پارسی گوی، یا بزرگمهر وزیر عاقل انوشیروان عادل، بی نیاز بداند. کلیه افسانه های تاریخی، در قالب شعر فردوسی، برای رستم و سهراب، سروده شده است . از حضرت آدم و حوا که به زال و رودابه، تشبیه شده.یا سیاوش که چون حضرت ابراهیم ع از میان آتش میرود. یا سهراب که چون: علی اکبر حسین ع  در دامن رستم، جان را فدای حقیقت می کند. افسانه ها، جنبه حقیقت ضعیف شده وافعیت ها هستند. و نمی توان از: نقش تربیتی و آموزشی آنان غافل ماند. همه اینها با توجه به اساطیر ملل و اقوام، به زبان خود آن ها، ولی به طور هماهنگ و همزمان، آموزش داده می شود تا همه کودکان دارای تصورات هماهنگ باشند. ریاضیات که از علوم پایه است ، همگی ریشه در ایران دارند. و آموزش آنان طبق روش ایرانی، آن را ماندگار می کند. همانطور طب و مهندسی در ایران رشد کرده. ابن سینا پدر علم پزشکی جهان است. شیخ بها، با آن همه آثار معماری ماندگار در اصفهان، پدر معماری ومهندسی جهان است.

 البته غرب خواسته تا:با ساخت بقراط ها و داوینچی ها، دانشمندان ایرانی را محو ونابود کند. ولی معلم اول جهان، ایرانی است نه غیر ایرانی . 

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مصر به خط مقاومت پيوست

مصر به خط مقاومت پیوست

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا:  نگاه راهبردی ایران به گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه‌ای، مصر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *