خانه / جشنواره / مردم سیستان و بلوچستان خدا را دوست دارند

مردم سیستان و بلوچستان خدا را دوست دارند

بارش‌های مونسون در سیستان و بلوچستان ۹۰ درصد افزایش یافت

زاهدان- ایرنا- رییس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اینکه این استان در سال زراعی جاری کم باران‌ترین پاییز و زمستان ۵۰ سال اخیر را تجربه کرد اما سامانه بارشی تابستانی مونسون ۹۰ درصد بیشتر از سال گذشته بارید و قدری از کم بارشی شدید منطقه جبران شد.

اله بخش ریگی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از ابتدای خرداد تا کنون ۱۹.۳ میلی‌متر باران در سیستان و بلوچستان باریده که ۹۱ درصد بیشتر از بارش‌های مدت مشابه در سال گذشته است.

وی افزود: علاوه‌بر افزایش بارش نسبت به سال گذشته، شرایط بارندگی‌ها نسبت به میانگین ۵۰ سال اخیر نیز ۶۸ درصد بهتر بوده که همین موضوع قدری از تنش آبی در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان کم کرد.
رییس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بارش‌های مونسون درست در شرایطی به نجات استان آمد که زمستان و پاییز گذشته، کم باران ترین حالت ممکن در ۵۰ سال اخیر را به خود دید و منابع آبی استان را به سطح نگران کننده‌ای رساند.

وی گفت: با این وجود سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته حدود ۱۴۲.۲ میلی‌متر کسری بارش دارد و همچنان ۹۲.۵ درصد از مساحت استان درگیر درجات مختلف خشکسالی است.
ریگی افزود: طبیعتا کم بارشی هم بر مراتع تأثیر منفی می‌گذارد و هم بر فعالیت‌های بخش کشاورزی اثرگذار است که استان ما نیز از این موضوع مستثنی نبوده است.

وی اظهارداشت: کشاورزی سیستان و بلوچستان به دلیل ناپایداری شدید بارش‌ها هم در زمان ترسالی و هم در زمان خشکسالی دچار خسارت می‌شود.

دبیر توسعه هواشناسی کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های جهاد کشاورزی استان، همین امسال بر اثر بارش‌های مونسون خسارت زیادی به محصول خرمای نخلستان‌های منطقه وارده شده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Due to the people's need for prayer, the White House was changed to the place of Friday prayers in Washington. And people can pray there every Friday. Thanks to Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States from the Mahin party

آیا یهودیان به بهشت می روند؟

هر سوال مطرح در ذهن هرکسی، داستان و پاسخی دارد که: با دیگری متفاوت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *