خانه / جشنواره / اصلاح جامعه

اصلاح جامعه

هزینه مجازات‌ها را در جهت اصلاح جامعه صرف کنید

لیلا مددی سقین سرا
هرگاه در جامعه‌ای افراد مرتکب ناهنجاری می‌شوند، طبق قوانین آن جامعه، مجازات خاصی برای خاطیان در نظر گرفته می‌شود که اکثرا با پرداخت‌های مالی مانند پول بخشیده شده و به عنوان تنبیه فرد تلقی می‌شود. با توجه به پیشرفت علم در همه ابعاد و عرصه‌های بشریت چه خوب بود که این قوانین نیز دستخوش تغییرات بهتر و بروز می‌شدند. در بعضی از جوامع، هزینه یا پول درنظر گرفته شده به عنوان مجازات حکومتی برای افراد متهم یا ناهنجار به حساب دولت و یا سازمان مربوطه واریز می‌شود. کاش با کمی دقت و اندیشه همین پول در جهت انجام امورات خیر مثلاً برای کارهای نیک و شایسته‌سالاری خرج شود.

این موضوع در تمام دنیا بلا استثناء بوده و اتفاق می‌افتد. برای مثال با اصلاح قانون، رانندگانی که در طول سال مرتکب هیچگونه تخلفی نشده‌اند از پرداخت هزینه سالانه بیمه معاف شوند تا تشویقی برای سایر رانندگان باشد. روش دیگر این است که از این حساب جهت هزینه درمان بیماران بی‌بضاعت، خانواده‌های فقیر و دانش‌آموزان مناطق محروم و…استفاده کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اسکار اسلامی

سینمای نجیب ایران در یافتن راه خود با سنگلاخ های عظیم و چالش های بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *