خانه / جشنواره / خروج مزدوران از لیبی

خروج مزدوران از لیبی

توافق فرانسه و ترکیه برای خروج مزدوران از لیبی

شفقنا- رئیس جمهور فرانسه از توافق با اردوغان برای خروج مزدوران از لیبی خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از خبرگزاری آرتی عربی روسیه، امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه تصریح کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ابراز موافقت خود برای همکاری با فرانسه برای خروج آنها از لیبی و تمایل خود برای ترک مزدوران در اسرع وقت از طرابلس را اعلام کرد.

رئیس جمهور فرانسه طی یک کنفرانس مطبوعاتی که امروز دوشنبه پایان اجلاس ناتو که در بروکسل برگزار شد، گفت: ما توافق کردیم که برای عقب نشینی آنها (مزدوران) کار کنیم. این به ما دو نفر بستگی ندارد اما من می توانم به شما بگویم که رئیس جمهور اردوغان در طول ملاقات ما تمایل او به ترک مزدوران خارجی و شبه نظامیان خارجی فعال در کشور لیبی در اسرع وقت تاکید کرد.

مکرون و اردوغان امروز نخستین نشست مستقیم خود را پس از گذشت بیش از یک سال برگزار کردند آن هم در زمانی که روابط دو طرف به دلیل چندین موضوع بحث برانگیز از جمله لیبی، اوضاع در شرق مدیترانه و همکاری پاریس با کردهای مسلح در سوریه ، که پیشترمنجر به تبادل انتقاد و حملات تند روسای جمهور سابق دو کشور شده بود، شاهد تنش بود.

ترکیه قبلا گروهی از نیروهای مسلح و جنگنده های خود را از سوریه در لیبی ارسال کرده بود تا در کنار مقامات قبلی در طرابلس بجنگند زیرا ارتش ملی لیبی به ریاست خلیفه حفتر در آوریل ۲۰۱۹ حمله به پایتخت طرابلس را آغاز کرد.

پشتیبانی و حمایت ارتش ترکیه به تعادل قدرت به نفع دولت وفاق ملی در طرابلس که مورد تایید سازمان ملل و به رسمیت شناخته شده است، در آن زمان کمک کرد.

آنکارا همچنین توافق نامه ای را برای تعیین مرزهای دریایی بین دو کشور در دریای مدیترانه با دولت وفاق ملی امضا کرد که اعتراض یونان و قبرس را در پی داشت.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Due to the people's need for prayer, the White House was changed to the place of Friday prayers in Washington. And people can pray there every Friday. Thanks to Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States from the Mahin party

آیا یهودیان به بهشت می روند؟

هر سوال مطرح در ذهن هرکسی، داستان و پاسخی دارد که: با دیگری متفاوت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *