خانه / جشنواره / الکاظمی : براساس توافق با عربستان:آمریکا باید بماند و تقویت شود

الکاظمی : براساس توافق با عربستان:آمریکا باید بماند و تقویت شود

ایران چگونه مرکز سرّی سازمان سیا در عراق را هدف قرار داد؟

شفقنا-آمریکا باید بداند که ایران سرگرم گردآوری اطلاعات درباره مراکز سرّی و امن از جمله سوله ها و دیگر تاسیسات آمریکا در عراق است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رسانه صهیونیستی جروزالم پست مدعی شد: روزنامه واشنگتن پست در گزارشی فاش ساخت که شبه نظامیان مورد حمایت ایران با پهباد به یک سوله سرّی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا( سیا) در اربیل عراق حمله کرده اند.
این حمله نشان دهنده برنامه ریزی دقیق و دانش فنی و عملیاتی پیچیده ایران و شبه نظامیان مورد حمایت این کشور در عراق است. با وقوع چنین حمله ای مشخص می شود که ایران توانسته است پهباد را به عراق منتقل و به گردآوری اطلاعات درباره موقعیت این مرکز سرّی سازمان سیا در اقلیم کردستان عراق مبادرت کند. این سوله در داخل محوطه پایگاه آمریکا واقع شده است و پهباد توانسته است آنرا شناسی و مورد حمله قرار دهد..
پهبادی که در این حمله انتحاری از آن استفاده کرده، شبیه همان پهبادی است که ایران در حمله به تاسیسات نفتی عبقیق عربستان از آن استفاده کرد و حوثی ها در حمله به عربستان و حماس نیر در درگیری های اخیر با اسرائیل، این نوع پهباد را به سوی اسرائیل به پرواز درآورد.
حمله به سوله مورد استفاده سیا در پایگاه نظامی آمریکا از اهمیت خاصی برخوردار است چون از قرار این گونه تاسیسات از سامانه های دفاعی خاصی برخوردارند. ژنرال مکنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا بارها درباره خطر و تهدیدی که پهبادها به همراه آورده اند، هشدار داده است. وی گفته است تاکنون میلیاردها دلار برای ساخت سامانه های ضد پهباد هزینه کرده ایم اما همچنان با تهدید شدیدی در این زمینه روبرو هستیم.
آمریکا برای مقابله با موشک های بالستیک و راکت ها، موشک های پاتریون و سی – آر ا ام، در عراق مستقر کرده است. ارتش آمریکا در ضمن دو سامانه گنبد آهنین دریافت کرده است که برای مقابله با پهبادها می توان از آن ها استفاده کرد.
حمله به سوله ای که سازمان سیا از آن استفاده می کرد، زنگ خطری برای آمریکا بود چون از قرار ایران می دانست که کدام سوله در اختیار سیا قرار دارد.
مسیر پرواز پهباد تا ۱۰ کیلومتری هدف ردیابی شده بود اما از این فاصله به بعد، پهباد مسیر پرواز هواپیماهای مسافربری را در پیش گرفته است. بررسی ها اولیه نشان می دهد که این پهباد ساخت ایران بوده است.
کاخ سفید از حمله پهبادی روز ۱۴ آوریل به وحشت افتاد چون سوله ای که مورد حمله قرار گرفت سرّی بود و حمله نیز از پیچیدگی خاصی برخوردار بود. با اینکه کتائب حزب الله در ماه مه ۲۰۱۹ و بار دیگر در ژانویه ۲۰۲۱ با پهباد به عربستان حمله کرده بود و در ژانویه ۲۰۲۱ پایگاه الاسد در عراق را که نیروهای آمریکایی در آن مستقر بودند مورد حمله قرار داده بود اما حمله به مخفیگاه سازمان سیا در اربیل رویدادی به مراتب مهمتر، محسوب می شود.
نوع پهبادی که در حمله به سوله سازمان سیا از آن استفاده شد مشخص نیست اما این احتمال وجود دارد که از نوع ابابیل یا قاصف باشد که حماس آنرا پهباد شهاب نامیده است.
الکس آلمیدا کارشناس مسایل نظامی می گوید علت حمله به این سوله مورد نظر که سازمان سیا یا نیروهای مخصوص از آن استفاده می کنند، وجود یک هواپیمای شناسایی و گردآوری اطلاعات در آن بوده است. گزارش منابع آگاه از آسیب دیدن سوله بر اثر این حمله حکایت دارد.
این سوله در پایگاه نظامی بسیار بزرگ آمریکا که دارای صدها ساختمان است واقع شده و اینکه پهباد چگونه توانسته است هدف مورد نظر را در میان انبوهی از ساختمان ها پیدا کند، مشخص نیست.
هدف قرار دادن پهبادهای آمریکا در عراق توسط پهبادهای ایران را می توان نوع تازه ای از نبرد پهبادها در خاورمیانه توصیف کرد به ویژه اگر مشخص شود که ایران می دانسته است ممکن است از این سوله برای حمله به نیروهای ایرانی مستقر در عراق استفاده شود.
آمریکا باید بداند که ایران سرگرم گردآوری اطلاعات درباره مراکز سرّی و امن از جمله سوله ها و دیگر تاسیسات آمریکا در عراق است و اینکه ایران میزان دقت هدف گیری موشک های خود را افزایش داده و در آینده فناوری ساخت پهبادها را نیز پیچیده تر خواهد ساخت.
پهبادها توسط نیروهای نیابتی ایران مورد استفاده قرار می گیرند و در نتیجه ایران می تواند نقش خود را در این گونه حملات انکار کند.
نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، ورود مرموز یک پهباد به حریم هوایی اسرائیل در روز ۱۸ ماه مه بود که هدف قرار گرفت و سرنگون شد. نتانیاهو مدعی شد که این پهباد از عراق یا سوریه به پرواز درآمده بود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان

فیلم اصلی عشق اباد ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *