خانه / جشنواره / مدیریت دانش حکم می کند که خاطرات شفاهی رزمندگان ساماندهی شود

مدیریت دانش حکم می کند که خاطرات شفاهی رزمندگان ساماندهی شود

به گزارش خبر نگار ماهین نیوز  : امیر سرتیپ نبی سهرابی در  مراسم رونمایی از ۴۱ عنوان کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس گفت: مدیریت دانش حکم می کند که خاطرات شفاهی رزمندگان ساماندهی شود و از ان مطالبی درسی برای ایندگان و مخصوصا برای جوانان تهیه شود تا با خواندن آن همان احساس سالهای دفاع مقدس را داشته باشند و نوشتن کتاب باید طوری جالب باشد که خواننده تا آن را تمام نکرده بر زمین نگذارد

رونمایی از 41 عنوان کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس

آیین رونمایی از ۴۱ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس به مناسبت سالروز فتح خرمشهر صبح امروز در سالن قصرشیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

 ۴۱ عنوان کتاب «تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس» صبح امروز به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در سالن قصرشیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد.

براساس این گزارش، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جمعی از مسئولین، پژوهشگران و رزمندگان پیشکسوت دوران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم حضور داشتند.

آماده‌سازی ۱۵ هزار ساعت مصاحبه تاریخ شفاهی با رزمندگان دوران دفاع مقدس

سردار علاماتی  در این مراسم از انجام ۱۵ هزار ساعت مصاحبه تاریخ شفاهی با رزمندگان دوران دفاع مقدس خبر داد.

سردار غلامرضا علاماتی رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم با بیان اینکه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس عامل به وظیفه بودند، اظهار داشت: یکی از وظایف و مهم کلیدی دفاع مقدس جمع‌آوری و ضبط و ثبت آثار دفاع مقدس است.

وی به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص لزوم جمع‌آوری خاطرات دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: سازمان اسناد با الهام از سند راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قالب برنامه‌های ششم و هفتم توسعه این مهم را در برنامه‌های خود قرار داده است.

رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: از سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ آثار و برکات این برنامه قابل رویت شده است و کتاب‌های متعددی را به چاپ رساندند و در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ این روند ادامه پیدا کرد و امروز از ۴۱ کتاب حوزه تاریخ شفاهی رونمایی می‌کنیم تا به سرمایه‌های ملت بیافزاییم.

سردار علاماتی از تصریح روند تاریخ شفاهی در استان‌های کشور خبر داد و عنوان کرد: بالغ بر ۱۵ هزار ساعت از رزمندگان مصاحبه تاریخ شفاهی صورت گرفته است و نیازمند حرکت جهادی در ادامه راه هستیم تا بتوانیم این آثار را به چاپ و برای نسل آینده عرضه کنیم.

در ادامه این مراسم از سوی ادارات کل استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از نویسندگان و پژوهشگران تقدیر به‌عمل آمد.

مدیریت دانش حکم می کند که خاطرات شفاهی رزمندگان ساماندهی شود
مدیریت دانش حکم می کند که خاطرات شفاهی رزمندگان ساماندهی شود

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان

فیلم اصلی عشق اباد ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *