خانه / جشنواره / کاهش جمعیت از اولویت های نمکی است

کاهش جمعیت از اولویت های نمکی است

دکتر محمد جواد محمودی در گفتگو با رسانه ملی:

فرصت برای جبران کاهش باروری زیاد نیست

رئیس کمیته پایش سیاست‌های جمعیتی: پنجره جمعیتی که حدود ۱۵ سال پیش به روی ما باز شد به خوبی استفاده نشد و فرصت برای جبران کاهش باروری زیاد نیست.

فرصت برای جبران کاهش باروری زیاد نیستبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای دکتر محمد جواد محمودی رئیس کمیته پایش سیاست‌های جمعیتی در خصوص کاهش نرخ جمعیتی در کشور افزود: نرخ رشد جمعیتی وقتی به ۷۳ صدم می‌رسد به این معناست که قدر مطلق اضافه شدن به جمعیت در کشور که در سال‌های گذشته بیش از یک میلیون نفر بود کاهش یافته است.
وی ادامه داد: الان که جمعیت ما بیش از ۸۰ میلیون نفر است و زنان بالغ ما بیش از ۲۳ میلیون نفر هستند تولد‌های ما کاهش یافته و برای نخستین بار در تاریخ به زیر یک درصد رسیده است و حدود ۶۰۰ هزار نفر به جمعیت ما در سال اضافه می‌شود.
آقای دکتر محمودی گفت: کاهش نرخ رشد جمعیت باعث می‌شود ما در آینده با کاهش نیروی کار مواجه شویم.
وی افزود: بخشی از نیروی کار را با ربات‌ها می‌شود جبران کرد، اما این نرخ رشد کاهشی را نمی‌توان جبران کرد.
رئیس کمیته پایش سیاست‌های جمعیتی گفت: در ۵۰ سال آینده کاهش نرخ رشد جمعیت باعث کاهش تولید ناخالص ملی خواهد شد.
وی ادامه داد: با این وضعیت در آینده نمی‌شود نیروی کار خارجی هم وارد کرد که اگر هم این امر محقق شود باید فرهنگ خارجی را بپذیریم.
آقای دکتر محمودی گفت: ما در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تجربه کشور‌ها را مد نظر قرار دادیم، ولی سیاست‌های افزایش جمعیت به سختی محقق می‌شود و ساختار‌های اقتصادی ما به نحوی است که خانواده‌ها به سمت فزرند کمتر حرکت می‌کنند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

چگونه به رفح برويم

چگونه به رفح برویم

الاعراب اشد کفرا و نفاقا و اجدر الا یعلموا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *