خانه / جشنواره / عین الاسد عراق را تخلیه کرد

عین الاسد عراق را تخلیه کرد

ائتلاف آمریکایی قسمتی از پایگاه نظامی عین الاسد عراق را تخلیه کرد

ائتلاف آمریکایی قسمتی از پایگاه نظامی عین الاسد عراق را تخلیه کرد

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از تخلیه قسمتی از پایگاه عین الاسد و تحویل آن به ارتش عراق توسط نیروهای ائتلاف آمریکایی خبر داد.

 

العالم عراق

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، سرلشکر “یحیی رسول” سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور، از ائتلاف بین المللی تعدادی تجهیزات، برج های مراقبت، کنترل دوربین های حرارتی و چند ژنراتور در پایگاه هوایی عین الاسد را تحویل گرفته اند.

بخشی از تجهیزات تحویل داده شده

ائتلاف آمریکایی قسمتی از پایگاه نظامی عین الاسد عراق را تخلیه کرد

سه روز پیش نیز چند “برج مراقبت” در قسمت هایی از این پایگاه و حدود دو هفته قبل هم بخشی از تجهیزات و چند خودرو به نیروهای عراقی واگذار و تحویل داده شد.

ارزش این وسایل و تجهیزات آمریکایی براساس گفته مسوولان ارتش عراق حدود ۵ میلیون دلار است.

در روزهای گذشته حملات مداومی کاروان های آمریکایی و یا محل استقرار نیروهای ائتلاف آمریکایی را در نقاط مختلف عراق هدف قرار داد.

ائتلاف خودساخته آمریکایی موسوم به “بین المللی علیه داعش” از سال ۲۰۱۴ همزمان با ظهور داعش وارد عراق شده و دلیل حضور خود را “آموزش نظامی” عنوان می کند.

برخی کشورها همچون دانمارک، استرالیا، اسپانیا، انگلیس و آلمان به سرکردگی آمریکا در این ائتلاف حضور دارند؛ هرچند نیروهای آمریکایی از سال ۲۰۰۳ با حمله به عراق در این کشور حضور دارند.

ایرنا

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سميه سادات سلطانيان

تبلیغات کاندیدها

کاندیدها از امروز برای تبللیغات خود اقدام نمایند۰۹۱۲۰۸۳۶۴۹۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *