خانه / جشنواره / آیا آمریکا در عراق ماندنی شد؟

آیا آمریکا در عراق ماندنی شد؟

۲۸ اسفند, ۱۳۹۹ ۰۴:۳۹ ب.ظ کد خبر ۱۵۵۶۱

رایزنی مشاور امنیت ملی عراق و سفیر آمریکا درباره گفت‌وگوی راهبردی ۲ کشور

شفقنا- مشاور امنیت ملی عراق و سفیر آمریکا در بغداد، گفت و گوی راهبردی دو کشور و ادامه آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع رسانی «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی این کشور بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که وی در دفتر خود پذیرای «متیو تولر»، سفیر آمریکا در بغداد بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، مشاور امنیت ملی عراق و سفیر آمریکا در دیدار خود به رایزنی در رابطه با گفت و گوی راهبردی میان دو کشور و تکمیل گفت و گوهای قبلی بنا به درخواست بغداد پرداختند.

در این دیدار همچنین سفیر آمریکا تاکید کرد که کشورش به دنبال آن است که گفت و گوی راهبردی با عراق تنها در زمینه امنیتی خلاصه نشود بلکه زمینه های دیگر از جمله علمی، اقتصادی و فرهنگی را نیز در بر بگیرد.

دو طرف همچنین به بررسی وضعیت اردوگاه «الهول» در شمال شرق سوریه و در نزدیکی مرز مشترک با عراق پرداختند جایی که الاعرجی خاطر نشان ساخت که کشورش نیازمند یک راه حل عملی و نهایی برای این مسئله با مشارکت جامعه بین الملل است چرا که اردوگاه مذکور در بر گیرنده افرادی از کشورهای مختلف است و همه آنها نیز تروریست هستند.

مشاور امنیت ملی عراق همچنین هشدار داد که ادامه وضعیت کنونی اردوگاه الهول، یک بمب ساعتی به شمار می آید جایی که ۲۰ هزار کودک و نوجوان عراقی در آن جا هستند و در صورت عدم همبستگی و اتحاد همگان برای حل و فصل این مشکل به عنوان تهدیدی برای امنیت عراق، منطقه و جهان، آنها تبدیل به تروریست های وابسته به داعش و خطری برای کشورش و منطقه خواهند شد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اتحادیه افریقا هم به ایران ملحق شد

بر اثر پیگیری های احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا اتحادیه افریقا هم به ما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *