خانه / جشنواره / وزیر خارجه عراق: اسرائیل باید نیروهای خود را از جولان خارج کند

وزیر خارجه عراق: اسرائیل باید نیروهای خود را از جولان خارج کند

وزیر خارجه عراق: اسرائیل باید نیروهای خود را از جولان خارج کند

باکو-ایرنا-«محمد علی الحکیم» وزیر امور خارجه عراق روز شنبه گفت: اسراییل باید نیروهای خود را از منطقه جولان سوریه خارج کند.

الحکیم روز شنبه در هجدهمین اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو افزود : ما اشغال منطقه جولان سوریه از سوی نیروهای اسراییلی را محکوم می کنیم و این نیروهای باید طبق مصوبات سازمان ملل متحد از جولان خارج شوند .

وی با اشاره به این که عراق از تمامیت ارضی سورریه حمایت می کند، گفت: ما خواستار پایان جنگ در سوریه و نیز در کشور یمن هستیم .

  الحکیم همچنین موضع عراق در مساله فلسطین را تغییر ناپذیر عنوان کرد و افزود: ما از مردم  فلسطین و حق انها برای ایجاد کشور مستقل با پایتختی قدس حمایت می کنیم .

  وی مناقشات موجود در منطقه را تهدید جدی برای کشورهای آن دانست و گفت: اگر این مناقشات را حل نکنیم خطر گسترش آنها به سراسر منطقه وجود دارد .

  وزیر امور خارجه عراق همچنین عزم این کشور برای تقویت روابط منطقه ای را مورد تاکید قرار داد و آمادگی بغداد برای همکاری در قالب جنبش کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را اعلام کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان

فیلم اصلی عشق اباد ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *