خانه / جشنواره / بشار جعفری: دمشق توجیه ترکیه برای حمله به خاک سوریه را نمی پذیرد

بشار جعفری: دمشق توجیه ترکیه برای حمله به خاک سوریه را نمی پذیرد

بشار جعفری: دمشق توجیه ترکیه برای حمله به خاک سوریه را نمی پذیرد

تهران- ایرنا- «بشار جعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت گفت: دمشق توجیه ترکیه برای حمله به خاک سوریه تحت هر بهانه ای را رد می کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که حمله ترکیه، نقض آشکار منشور سازمان ملل، قطعنامه های شورای امنیت، تفاهم‌نامه‌های آستانه و نتایج کنفرانس سوچی محسوب می شود.

وی گفت: ادعاهای ترکیه برای توجیه حمله به خاک سوریه، رفتار متناقض این رژیم را تأیید می کند.

جعفری تأکید کرد که سوریه بشدت حمله ترکیه را محکوم و به طور قاطعانه، تلاش اردوغان رئیس جمهوری این کشور برای توجیه اقدامات تهاجمی خود را به هر بهانه ای رد می کند.

نماینده سوریه در سازمان ملل همچنین ترکیه را متهم کرد که این کشور ده ها هزار تروریست خارجی را وارد سوریه کرده و اسلحه برای آنها فراهم و نفت، آثار باستانی، گندم و کارخانه های سوریه را به سرقت برده است.

وی گفت که حمله ترکیه منجر به اشغال خاک سوریه، شهادت و زخمی شدن صدها غیر نظامی و فرار صدها هزار نفر و خسارت سنگین به زیربناهای این کشور از جمله مدارس و نیروگاه های برق و سدها شد.

جعفری تأکید کرد که برای بهبود شرایط انسانی در سوریه، بایستی به حاکمیت، وحدت و یکپارچگی خاک سوریه احترام گذاشت که این مهم نیز از طریق مقابله با دخالت های سیاسی، نظامی و اقتصادی خارجی در امور سوریه میسر می شود.

نماینده سوریه افزود: دمشق خواستار رفع اقدامات یکجانبه و سخت و همکاری کامل و حمایت از تلاش های دولت در مبارزه با تروریسم است.

ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی را عملیات علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌ های مدافع خلق (ی.پ.گ) نامید.

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گزارش داد؛ تخمین زده می شود حدود ۴۰۰ هزار غیر نظامی در مناطق محل درگیری حضور داشته باشند که نیاز به محافظت و کمک دارند.

تاکنون شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، فنلاند، نروژ، آلمان و جمهوری چک، فروش سلاح به ترکیه را به حال تعلیق درآورده اند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان

فیلم اصلی عشق اباد ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *