خانه / دارالقران / سازمان اوقاف جهانی

سازمان اوقاف جهانی

وقف امری اسلامی و جهانی است، محدود کردن آن در یک مرز میتواند با: وسعت اهداف ان مغایر باشد. زیرا وقف عام اینجا به معنی وقف ایران، نباید ترجمه شود بلکه وقف عام یعنی وقف همه مردم دنیا تا روز قیامت: در طول تاریخ و عرض جغرافیایی جهانی. حتی غیر مسلمانها یا کافران را هم نمیتوان از ان منع کرد. وقتی حضرت علی ع هزاران اصله درخت خرما کاشت، و آن را وقف فرمود آیا منظورش آن بود که: فقط شیعیان از خرمای آن بخورند؟ یا اگر هزاران حلقه چاه آب در طی ۲۵سال خانه نشینی حفاری نموده، همه را وقف عام کرده بود، معنی اش این بود که فقط مردم مدینه از ان استفاده کنند؟ پس می بینیم محدود به زمان و مکان نیست. لذا سازمان اوقاف هم باید جهانی تعریف شود: البته ممکن است مقر ان در تهران یا قم باشد، اما بمعنی ان نیست که همه موقوفات فقط: مخصوص تهران یا قم باشد. انفال هم به همین شکل است. یعنی در دست دولت اسلامی است، ولی دولت نباید آن را برای خود بردارد! یا به سازمان های تابعه بدهد،  تا جلوی استفاده مردم از انرا بگیرد. بلکه مدیریت کند که عدالت رعایت شود. مثلا رودخانه جزو انفال است، این با چشمه یا قناتی که وقف عام شده، فرقی ندارد همه میتوانند از ان استفاده کنند. مدیریت دولتی در اینجا، به معنی انست که یک فرد، یا یک ارگان و نهاد خود را صاحب ان نداند. زیرا در ان صورت حق مالکیت، مانع استفاده عموم می شود. مثل اینکه دولت  یا اشخاص در کنار دریا، ویلا بسازند و از حضور مردم در انجا جلو گیری کنند. مدیریت بر اوقاف جهانی هم از این نوع است. معنی اش این نیست که مانند: حفاظت محیط زیست دیوار بکشد و نگهبان بگذارد، تا هیچکس از ان استفاده نکند. بلکه اگر محافظت می کند، برای این است که عدالت رعایت شود. و مردم فقیر گرسنه نمانند. تفاوت انفال با وقف در این است که آن را خدا وقف بشر کرده!( هُوَ الَّذی خَلَقَ لَکُم ما فِی الأَرضِ جَمیعًا) ولی در وقف عنصر انسانی است. در کل جهان میتوان مساجد و معابد را، مراکز اصلی موقوفات دانست. در تمام ادیان توحیدی و غیر توحیدی، ایجاد معابد از محل وقف است و منافع آن هم برای عموم است. در اسلام مرکز اصلی در مدینه است، و سپس در عراق و مشهد الرضا و مسجد الاقصی. اینکه می بینید در پیاده روی اربعین همه مردم با غذاها و امکانات رایگان پذیرایی می شوند، برای این است که مزارع و باغات زیادی، برای این کار وقف شده است. لذا سازمان اوقاف جهانی میتواند زیر مجموعه سازمان ملل باشد! در ادیان توحیدی ۴ شاخه اسلام و مسیحیت و یهودیت و زرتشت، و در ادیان غیر توحیدی بودایی و برهمایی را منظور نماید. و از این طریق به وحدت جهانی کمک کند. شاید بیشترین آثار موقوفه را، مشهد الرضا داشته باشد زیرا استان قدس رضوی یکی از موسسات فرا جهانی حقوقی و تاریخی است: که ثروت آن در جهان حرف اول را می زند. در حالیکه در غرب افراد حقیقی دارای ثروت هستند! و بر روی انها تبلیغات می شود. اگر چنانچه آل سعود هم به این سازمان بپیوندد، در رده دوم قرار خواهد گرفت، زیرا بسیاری از موقوفات را بنام خود نموده! از نامگذاری (مملکت العربیه السعودیه) بر می اید که خانه خدا را هم تصرف کرده! چه رسد به خانه پیامبر یا باغ فدک و امثال آن. قدس شریف شاید در رده سوم باشد، که آنهم توسط آل سعود و بنام نتانیاهو غصب شده است. جهان با حذف ال سعود، میتواند به همه این تصرفات غیر قانونی و غصب های غیر شرعی پایان داده، موقوفات جهان آزاد و در اختیار عموم قرار دهد. شاید هم موقوفات عراق بیشتر از دیگران باشد! مخصوصا در این چند سال که با وحدت مردم ایران و عراق، عتبات باز سازی شده.

World Endowment Organization

Waqf is an Islamic and universal thing, limiting it to one border can be contrary to: the scope of its goals. Because the general endowment here, meaning the endowment of Iran, should not be translated, but the general endowment means the endowment of all the people of the world until the Day of Judgment: throughout history and the world latitude. Even non-Muslims or infidels cannot be forbidden. When Imam Ali (as) planted thousands of palm trees, and dedicated them, did he mean: Only Shiites should eat dates? Or if he dug thousands of water wells during his 25 years of homelessness and dedicated them all, would that mean that only the people of Medina would use them? So we see it is not limited to time and place. Therefore, the endowment organization should also be defined globally: of course, it may be based in Tehran or Qom, but it does not mean that all endowments are only for Tehran or Qom. Anfal is the same. That is, it is in the hands of the Islamic state, but the government should not take it for itself! Or give it to affiliated organizations, to prevent people from using it. But manage to ensure that justice is observed. For example, the river is part of Anfal, this is not different from springs or aqueducts that are dedicated to the public, everyone can use it. Government management here means that a person, or an organ and institution does not own it. Because in that case, the right of ownership prevents public use. It is as if the government or individuals build villas by the sea and prevent people from being there. This is also the case with global endowment management. It does not mean that, like: environmental protection, a wall should be built and guarded so that no one can use it. Rather, if it protects, it is for justice to be done. And the poor people should not go hungry. The difference between Anfal and Waqf is that it has been waqfed by God for human beings! All over the world, mosques and temples can be considered as the main centers of endowments. In all monotheistic and non-monotheistic religions, the construction of temples is a place of endowment and its benefits are for the public. In Islam, the main center is in Medina, and then in Iraq and Mashhad Al-Reza and Al-Aqsa Mosque. You see that on the Arbaeen walk, all the people are served with free food and facilities, because many farms and gardens are dedicated to this work. Therefore, the World Endowment Organization can be a subset of the United Nations! In monotheistic religions, 4 branches include Islam, Christianity, Judaism and Zoroastrianism, and in non-monotheistic religions, Buddhism and Brahmanism. And thus contribute to global unity. Mashhad Reza probably has the most endowment works because Quds Razavi province is one of the trans-global legal and historical institutions: whose wealth is the first in the world. While in the West, real people have wealth! And they are advertised. If Al-Saud joins this organization, it will be in the second place, because it has made many endowments in its name! From the name (Saudi Arabian Kingdom) it follows that it has also occupied the house of God! Let alone the house of the Prophet or the garden of Fadak and the like. Holy Quds may be in the third place, which has been usurped by Al Saud and named Netanyahu. By eliminating Al Saud, the world can put an end to all these illegal possessions and illegal usurpations, and make the endowments of the world free and available to the public. Perhaps the endowments of Iraq are more than others! Especially in these few years that with the unity of the people of Iran and Iraq, Atbat has been rebuilt.

منظمه الوقف العالمیه

الوقف شیء إسلامی وعالمی ، وحصره بحدود واحده یمکن أن یتعارض مع: نطاق أهدافه. لأن الوقف العام هنا ، الذی یعنی وقف إیران ، لا ینبغی أن یترجم ، بل الوقف العام یعنی هبه کل شعوب العالم حتى یوم القیامه: عبر التاریخ وخطوط العرض العالمیه. حتى غیر المسلمین أو الکفار لا یمکن منعهم. عندما زرع الإمام علی (ع) آلاف النخل ، وکرسها ، هل قصد: لا یأکل التمر إلا الشیعه؟ أو إذا حفر آلاف الآبار خلال ۲۵ عامًا من التشرد وکرسها جمیعًا ، فهل یعنی ذلک أن أهل المدینه فقط هم من سیستخدمونها؟ لذلک نرى أنه لا یقتصر على الزمان والمکان. لذلک ، یجب أیضًا تحدید مؤسسه الأوقاف عالمیًا: بالطبع ، قد یکون مقرها فی طهران أو قم ، لکن هذا لا یعنی أن جمیع الأوقاف مخصصه لطهران أو قم فقط. الأنفال هو نفسه. أی أنها بید الدوله الإسلامیه ، لکن على الحکومه ألا تأخذها لنفسها! أو إعطائها للمنظمات التابعه ، لمنع الناس من استخدامها. لکن تمکنوا من ضمان احترام العداله. على سبیل المثال ، النهر هو جزء من الأنفال ، وهذا لا یختلف عن الینابیع أو القنوات المخصصه للجمهور ، ویمکن للجمیع استخدامها. تعنی الإداره الحکومیه هنا أن الشخص أو الجهاز والمؤسسه لا یمتلکها. لأنه فی هذه الحاله ، یمنع حق الملکیه الاستخدام العام. یبدو الأمر کما لو أن الحکومه أو الأفراد یبنون فیلات على البحر ویمنعون الناس من التواجد فیها. هذا هو الحال أیضًا مع إداره الأوقاف العالمیه. وهذا لا یعنی أنه مثل: حمایه البیئه ، یجب بناء سور وحراسته حتى لا یستخدمه أحد. بدلا من ذلک ، إذا کان یحمی ، فإنه من أجل العداله. ولا یجوع الفقراء. الفرق بین الأنفال والأوقاف أنه أوقفه الله للبشر! یمکن اعتبار المساجد والمعابد فی جمیع أنحاء العالم مراکز الأوقاف الرئیسیه. فی جمیع الدیانات التوحیدیه وغیر التوحیدیه ، یعتبر بناء المعابد مکانًا للوقف ومنافعه للجمهور. فی الإسلام ، المرکز الرئیسی فی المدینه المنوره ، ثم فی العراق ومشهد الرضا والمسجد الأقصى. ترى أنه فی ممشى الأربعین ، یتم تقدیم طعام ومرافق مجانیه لجمیع الناس ، لأن العدید من المزارع والحدائق مخصصه لهذا العمل. لذلک ، یمکن أن تکون منظمه الوقف العالمیه مجموعه فرعیه من الأمم المتحده! فی الدیانات التوحیدیه ، هناک ۴ فروع تشمل الإسلام والمسیحیه والیهودیه والزرادشتیه ، وفی الأدیان غیر التوحیدیه ، البوذیه والبراهمانیه. وبالتالی تساهم فی الوحده العالمیه. ربما یکون لدى مشهد رضا أکثر الأعمال الوقفیه لأن محافظه القدس الرضوی هی واحده من المؤسسات القانونیه والتاریخیه العابره للعالم: ثروتها هی الأولى فی العالم. بینما فی الغرب ، یمتلک الناس الحقیقیون ثروه! ویتم الإعلان عنها. إذا انضم آل سعود إلى هذه المنظمه ، فإنها ستکون فی المرتبه الثانیه ، لأنها قدمت أوقافاً کثیره باسمها! ویترتب على ذلک من اسم (المملکه العربیه السعودیه) أنها احتلت أیضا بیت الله! ناهیک عن بیت النبی أو بستان فدک ونحوها. قد تکون القدس فی المرتبه الثالثه التی اغتصبها آل سعود واسمها نتنیاهو. من خلال القضاء على آل سعود ، یمکن للعالم أن یضع حداً لکل هذه الممتلکات غیر المشروعه والاغتصاب غیر المشروع ، وجعل أوقاف العالم مجانیه ومتاحه للجمهور. لعل اوقاف العراق اکثر من غیرها! خاصه فی هذه السنوات القلیله التی تم فیها إعاده بناء العتبات بوحده الشعب الإیرانی والعراق.

ארגון ההקדש העולמי

וואקף הוא דבר אסלאמי ואוניברסלי, הגבלתו לגבול אחד יכולה להיות מנוגדת ל: היקף מטרותיו. כי אין לתרגם את ההקדש הכללי כאן, שפירושו הקדש של איראן, אלא ההקדש הכללי פירושו הקדש של כל אנשי העולם עד יום הדין: לאורך ההיסטוריה וקו הרוחב העולמי. גם אי-מוסלמים או כופרים אינם יכולים להיות אסורים. כשאימאם עלי (as) שתל אלפי עצי דקל, והקדיש אותם, הוא התכוון: רק השיעים צריכים לאכול את התמרים שלהם? או אם הוא חפר אלפי בארות מים במהלך ۲۵ ​​שנות מחסור הבית שלו והקדיש את כולם, האם זה אומר שרק אנשי מדינה ישתמשו בהם? אז אנו רואים שזה לא מוגבל לזמן ולמקום. לכן, יש להגדיר את ארגון ההקדש גם באופן גלובלי: כמובן שהוא עשוי להיות מבוסס בטהראן או בקום, אך אין זה אומר שכל ההקדשות מיועדות רק לטהרן או לקום. אנפל זהה. כלומר, זה בידי המדינה האיסלאמית, אך הממשלה לא צריכה לקחת את זה לעצמה! או תן אותו לארגונים מסונפים, כדי למנוע מאנשים להשתמש בו. אך הצליחו להבטיח שהצדק יישמר. למשל, הנהר הוא חלק מאנפל, זה לא שונה ממעיינות או אמות מים שמוקדשים לציבור, כולם יכולים להשתמש בו. הנהלת הממשלה פירושה כאן שאדם, או אורגן ומוסד אינם הבעלים של זה. כי במקרה כזה, זכות הבעלות מונעת שימוש ציבורי. כאילו הממשלה או היחידים בונים וילות ליד הים ומונעים מאנשים להיות שם. זה המקרה גם בניהול הקדשנות העולמי. זה לא אומר שכמו: שמירה על הסביבה, צריך לבנות קיר ולהגן עליו כך שאף אחד לא יוכל להשתמש בו. במקום זאת, אם זה מגן, הצדק ייעשה. והעניים לא צריכים להיות רעבים. ההבדל בין אנפל לוואקף הוא שהוא הוקף על ידי אלוהים לבני אדם! בכל רחבי העולם, מסגדים ומקדשים יכולים להיחשב כמרכזי ההקדשה העיקריים. בכל הדתות המונותאיסטיות והלא-מונותאיסטיות, בניית המקדשים היא מקום של הקדש ויתרונותיה הם לציבור. באיסלאם, המרכז המרכזי נמצא במדינה, ואז בעירק ומשחד אל-רזא ומסגד אל-אקצה. אתה רואה שבטיול בארביין מגישים לכל האנשים אוכל ומתקנים בחינם, משום שחוות וגנים רבים מוקדשים לעבודה זו. לכן, ארגון ההקדש העולמי יכול להיות תת-קבוצה של האומות המאוחדות! בדתות מונותאיסטיות, ۴ ענפים כוללים את האיסלאם, הנצרות, היהדות והזורואסטריאזם, ובדתות לא-מונותאיסטיות, בודהיזם וברהמניזם. וכך לתרום לאחדות גלובלית. למשהד רזה יש כנראה את עבודות ההקדש ביותר משום שמחוז קודס רזאווי הוא אחד המוסדות המשפטיים וההיסטוריים הטרנס-גלובליים: שעושרם הוא הראשון בעולם. בעוד במערב, לאנשים אמיתיים יש עושר! והם מפורסמים. אם אל-סעוד יצטרף לארגון זה, הוא יהיה במקום השני, כי הוא עשה הרבה תרומות על שמו! מהשם (ממלכת ערב הסעודית) עולה כי היא כבשה גם את בית האל! שלא לדבר על בית הנביא או גן פדאק וכדומה. קודס הקדוש עשוי להיות במקום השלישי, שגוזל אותו אל סעוד ושמו נתניהו. על ידי ביטולו של אל סעוד, העולם יכול לשים קץ לכל הרכוש הלא חוקי והגזלנות הבלתי חוקית הללו, ולהפוך את מקדש העולם לחופשי וזמין לציבור. אולי ההקדשות של עירק הן יותר מאחרות! במיוחד בשנים מעטות אלה שעם אחדותם של תושבי איראן ועירק, אטבת נבנתה מחדש.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *