خانه / جشنواره / نقشه جنجالی ترکیه

نقشه جنجالی ترکیه

الحاق عربستان، اردن، مصر و مناطقی از روسیه به خاک ترکیه؛ ماجرای نقشه جنجالی ترکیه در سال ۲۰۵۰+عکس

شفقنا- کاربران فضای مجازی ویدئویی را از نقشه فرضی ترکیه در سال ۲۰۵۰  به اشتراک گذاشتند که از سوی یک شبکه دولتی در ترکیه پخش شده و باعث جنجال در شبکه های مجازی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از سی ان ان، این نقشه نشان می دهد که عربستان و مصر نیز به خاک ترکیه ضمیمه شده اند و همین موضوع خشم کاربران دو کشور را در فضای مجازی به همراه داشته است.

در این ویدئو دیده می شود که نقشه ترکیه در سال ۲۰۵۰ از شرق تا قزاقستان و ترکمنستان و از غرب نیز تا لیبی امتداد می یابد.

این کلیپ عصبانیت شماری از روزنامه نگاران و کاربران را نیز به همراه داشته است. یکی از آنها در این باره نوشت: شبکه دولتی TRT1 ترکیه نقشه مناطق نفوذ پیش بینی شده ترکیه درسال  ۲۰۵۰ را پخش کرده است . براساس گفته یکی از تحلیلگران سیاسی د آمریکا، این نقشه گسترش سرزمین های ترکیه را نشان می دهد که شامل  سوریه، عراق، اردن، مصر، لیبی، سراسر شبه جزیره عربی، یونان وما ورای قفقاز و برخی از مناطق جنوب روسیه می شود.

یک روزنامه نگار روسی هم در این باره نوشت: این نقشه در واقع نقشه ای است که هواداران اخوان المسلمین آن را  تبلیغ می کنند،وشامل مناطقی می شود که تحت کنترل دولت عثمانی بود اما موضوع مهمتر این است که به اسرائیل در این نقشه تعرضی وارد نمی شود.

روزنامه «ترکیه ۲۴» نیز نوشت: همواره اردوغان رویاپردازی می کند که ترکیه یک دولت بزرگ است و امپراطوری عثمانی را احیا خواهد کرد اما رویاهای اردوغان توهم و سرابی بیش نیست.

با این حال رسانه های نزدیک به آنکارا اعلام کرده اند: نقشه ای که توسط این شبکه ترکیه ای پخش شده، از سوی موسسه تحقیقاتی استراتفوردمنتشر شده است.

خبر را در سی ان ان و رای الیوم ببینید

انتهای پیام

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

تشییع پیکر «پرویز داوودی»

پیکر «پرویز داوودی» معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *