خانه / دارالقران / پس شما قاق هستید؟

پس شما قاق هستید؟

ابتدای خیز چهارم کرونا هستیم/ ویروس انگلیسی مرگبارتر است

وزیر بهداشت گفت: بیماری‌زایی و کشندگی ویروس کرونای انگلیسی بیشتر است و جوانان را گرفتار می‌کند.

ابتدای خیز چهارم کرونا هستیم/ ویروس انگلیسی مرگبارتر است

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی درباره آخرین وضعیت شیوع کرونای انگلیسی در کشور اظهار داشت: در گزارش‌های قبلی مواردی از ابتلای افراد به ویروس موتاسیون یافته به مردم ارائه شد، همواره نگران بودم و گفته بودم ویروس‌ها نیازمند پاسپورت نیستند و می‌توانند خود را از هرکجای دنیا به دورترین نقاط برسانند در همین راستا کمیته‌هایی برای رصد این ویروس‌ها تشکیل شد اما متاسفانه هفته گذشته شاهد مرگ یک خانم ۷۱ ساله در خیابان وحدت اسلامی بودیم که این فرد هیچگونه سفر خارجی نداشت.

وزیر بهداشت ادامه داد: دو روز قبل نیز خبر دادند که هموطن ۴۸ ساله کشاورز در آبیک نیز به دلیل ابتلا به کرونای موتاسیون‌یافته جان باخت در همین راستا اطرافیان وی رصد شدند و همه منطقه قرنطینه شد و بیمارستان نیز تحت پوشش تست قرار گرفت.

نمکی گفت: روز گذشته همکارانم را دعوت کردم و جلسات مختلفی برگزار شد، افزایش مراقبت‌ها و افزایش تست‌ها در دستور کار قرار دارد اما واقعیت این است برای مقابله با کرونا راهی جز فاصله‌گذاری و تشدید پروتکل‌ها نداریم؛ من انتظار داشتم اگر ویروس جهش‌یافته‌ای نیز به کشور نیاید در اسفند دچار خیز جدید بیماری شویم که این اتفاق درحال رخ دادن است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اول گردنه پرالتهاب خیز چهارم کرونا هستیم افزود: باید از گردهمایی پرهیز شود، عروسی‌ها را به عزا بدل نکنید، اگر برگزاری گردهمایی‌ها استمرار یابد وضعیت بدتر خواهد شد. به دلیل اینکه بیماری زایی و سرایت و مرگ و میر ویروس انگلیسی بیشتر است و جوانان را گرفتار می‌کند. متاسفانه آمار نشان می‌دهد گرفتاری جوانان از نوع بدخیم است. امیدوارم اسفند با سخت‌گیری بیشتری که انجام می‌دهیم عید خوش‌تری نسبت به سال قبل داشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: در زمینه رنگ‌بندی شهرها تجدید نظر خواهیم کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *