خانه / جشنواره / علی اصغر خاجی

علی اصغر خاجی

علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور
خارجه در امور ویژه سیاسی امروز در محل وزارت امورخارجه با مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن و هییت همراه وی دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این ملاقات درباره مسائل و ابعاد مختلف بحران یمن گفتگو نموده و راه های دستیابی به صلح و توقف بحران در این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار، خاجی ضمن اشاره به وضعیت اسفناک مردم مقاوم یمن و شرایط بسیار دشواری که بر اثر‌ جنگ و محاصره ظالمانه اقتصادی به آنان تحمیل شده است، خواستار مداخله هر چه بیشتر سازمان ملل متحد و جامعه جهانی برای توقف جنگ و رفع محاصره غیر انسانی شده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارائه کمکهای انساندوستانه و پزشکی برای مبارزه با کرونا به مردم این کشور اعلام کرد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه همچنین بر حل بحران یمن از طرق سیاسی، برگزاری گفتگوهای یمنی – یمنی ‌و تشکیل یک حکومت فراگیر در تمامی سرزمین یمن با مشارکت تمامی گروهها و احزاب سیاسی در صحنه کشور تاکید نمود.

نماینده ویژه دبیرکل نیز با تاکید بر نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح در یمن و منطقه، مساعی سازمان ملل را در برقراری آتش بس، رفع محاصره اقتصادی و از سر گیری گفتگوهای سیاسی در یمن تشریح کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *